  • 1. Data: 2003-06-28 16:45:38
    Temat: "Art. 286 paragraf 1 k.k. i inne " Prosze poradzcie cos .
    Od: h...@p...onet.pl

    Witam wszystkich grupowiczow . Mam taki oto problem:
    Zostałem przez prokurature oskarzony z wyzej wymienionego paragrafu za cos co w
    moim mniemaniu jest jakas bzdura.
    A wiec prowadzac dzialnosc gospodarcza jakis czas temu zaczolem szukac kosztow
    ( te podatki :-( ).Ksiegowa doradzila mi abym wziol cos na kredyt ewentualnie w
    leasing .Pasowal mi kredyt wiec sie udalem do sklepu, w ktorym dokonalem zakupu
    konkretnych rzeczy wartosci 10 000 zl (byly to elementy budowlane do siedziby
    firmy).Problem w tym ze bylo to na zamowienie wiec musialem czekac .minelo
    kilka tygodni i okazalo sie ze sprzedawca nie dal mi zamowionego towaru , a co
    najgorsze zwinol swoja firme .Umowe ratalna mialem podpisana , ale zadnych
    papierow, ze otzrymalem cokolwiek nie podpisywalem .Sprzedawca okazal sie byc
    oszustem , wykiwal w ten sposob kilkanascie osob. Szkopol w tym ze musialem
    placi raty i splacilem 4000 zl .Moja firma zbankrutowala i nie mam juz czym im
    zaplacic .Wobec tego goscia Prokuratura rozpoczela sledztwo , wezwano mnie na
    swiadka .Zlozylem zeznania , a oni mi przyslali ze jestem oskarzony z artykolu
    286 paragraf 1 k.k. .Bardzo Prosze o jakas porade bo sie zalamalem :-( i nie
    wiem co mam teraz zrobic . Czy szukac jakiegos adwokata, jak to wszystko
    rozegrac .Nigdy nie mialem nic wspolnego z zadnymi sadami ani prokuraturami .
    PROSZE PORADZCIE COS !!!!!!!!!

  • 2. Data: 2003-06-28 17:00:22
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > zaplacic .Wobec tego goscia Prokuratura rozpoczela sledztwo , wezwano mnie na

    Na pewno świadka ????

    > Zlozylem zeznania , a oni mi przyslali ze jestem oskarzony z artykolu

    Co konkretnie przyslali za pismo ???

  • 3. Data: 2003-06-28 17:19:14
    Od: h...@p...onet.pl

    Przpraszam policja wezwala mnie na swiadka , a prokuratura w tydzien pozniej
    jako podejrzanego .A teraz przyszlo mi takie pismo
    "Sekratariat prokratuery zawiadamia Pana jako oskarzonego , ze w dniu
    dzisiejszym zostal przeslany do Sadu Rejonowego akt oskarzenia przeciwko Panu ,
    oskarzonemu o poplenienie przestepstwa z art .286 paragraf 1 k.k. i inne "

  • 4. Data: 2003-06-28 17:29:00
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > oskarzonemu o poplenienie przestepstwa z art .286 paragraf 1 k.k. i inne "

    Eeeee - a miales cos takiego co sie nazywa "przedstawienie zarzutów" ?
    A "zaznajomienie z materialami postepowania" ?

    Moze pomylily im sie adresy ???

  • 5. Data: 2003-06-28 17:43:06
    Od: h...@p...onet.pl

    CUT
> [...]
    > >
    > Eeeee - a miales cos takiego co sie nazywa "przedstawienie zarzutów" ?
    > A "zaznajomienie z materialami postepowania" ?

    Na policji mialem konfrontacje z gosciem , a w prokuraturze pytano mnie czy
    wyludzilem pieniadze , bo ten facet tak podobno robil . Po prostu Zagiel
    przelewal siano na jego konto , a on zalatwial wszystkie sprawy zwiazane z
    towarem dla klienta. On powiedzial ze dal mi pieniadze :-( i o to mnie sie
    tylko pytali . Prokurator powiedzial ze ze tak strzela ze mna , albo trafi albo
    nie ! O co tu chodzi , krew mnie zaleje :-(

  • 6. Data: 2003-06-28 17:47:55
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > tylko pytali . Prokurator powiedzial ze ze tak strzela ze mna , albo trafi albo
    > nie ! O co tu chodzi , krew mnie zaleje :-(

    No wlasnie - najgorzej ze nie wiesz o co chodzi...
    Daja Ci do podpisania cos tam a Ty nie jestes swiadomy w czym wogole uczestniczysz.
    Oni bardzo lubia takich.
    Wydaje mi sie, ze jesli istootnie jestes oskarzony, to tamto przesluchanie bylo w
    charakterze podejrzanego.
    Chodzi o to, ze prawdopodobnie prokuratura sadzi, ze podzieliliscie sie kasa z tamtym
    gosciem i juz. Moze maja inne dowody - raczej na podstawie samych wyjasnien tamtego
    kolesia by nie przedstawiali zarzutow.

    Idz do sadu i poczytaj akta.

  • 7. Data: 2003-06-28 17:54:02
    Od: h...@p...onet.pl

    Najgorsze ze ten sad jest jakies 100 km odemnie, znajde tam cos konkretnego ,
    czy musze sie jakos umawiac na wglad w te akta

    Bardzo dziekuje za porade :-)

  • 8. Data: 2003-06-28 18:03:29
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > czy musze sie jakos umawiac na wglad w te akta
    >
    > Bardzo dziekuje za porade :-)

    Normalnie jedziesz , przychodzisz do sadu podajesz numer sprawy, pokazujesz dowod
    osobisty i daja Ci. Chyba ze akurat nie bedzie miejsca w sekretariacie to musisz
    poczekac az sie zwolni.
    Wszystko poogladaj, ponotuj. Nawet jak bedziesz szukal papugi to lepiej wiedziec co
    jest grane.

  • 9. Data: 2003-06-28 22:04:43
    Od: "remina" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    konkretnego ,
    > czy musze sie jakos umawiac na wglad w te akta

    Czegoś tu nie rozumiem. Po zakończeniu postępowania jako podejrzany miałeś
    prawo do zaznajomienia się z materiałami sprawy i do wniesienia wniosków o
    uzupełnienie dochodzenia. Skorzystałeś z tych uprawnień?

  • 10. Data: 2003-07-01 17:03:49
    Od: a...@b...pl (a.sliwowska)

    Napisz do mnie szczegolowy opis sytuacji, to ci pomoge. Jedno jest
    pewne: z tego artykulu musza ci udowodnic ZAMIAR popelnienia
    przestepstwa.
    pzdr
    A.