  • 131. Data: 2021-06-12 08:36:26
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dlatego że jak czegoś nie ma to nie istnieje:P Wtedy znaczy to
    > prawdopodobnie że gdzieś w swoich wyobrażeniach się myliłeś - bo skoro
    > to takie dobre to by gdzieś na świecie zaistniało:P

    Postęp ludzkości to nie tylko chaos i zniszczenie :) Nie torpeduj dobrego
    projektu, a kto wie w prszyłości będą o nas w ksiązkach pisać.

    > No zgadza się...

    > Ale to juz nie będzie rynkowa usługa - i o tym piszę - nie da się
    > zapewnić opieki zdrowotnej prywatnie i rynkowo w sakli całego kraju.
    > Trzeba do tego dopłacić z budżetu (a więc przymusowo zbierać na to
    > podatki) albo się nie zepnie albo będzie na żenującym poziomie.

    No dobrze, niech Ci będzie, niewidzialna ręka rynku nie zbilansuje to
    budżetu.

    > Akurat niespecjalnie - podatki są znane również w mniej zasobnych:P

    Od któregoś poziomu zamożności będzie to sensowne. Poniżej, będzie
    biedowanie w stylu nfz.

    > Piszesz w wątku gdzie ktoś narzeka że za dziecko 4,5 koła płacą domowi
    > dziecka:P

    Ludzie bez przerwy na coś narzekają.

    > Coś mi się nie zgadza - mają przychód mniejszy od mediany i są w wyższej
    > klasie średniej? Niby domyślam się, ze piszesz o państwie-mieście gdzie
    > generalnie jest mniej biedoty, ale bez przesady.

    Dlaczego mniejszy? Klasa średnia plus. Myślę, że jakieś 45kzł na miesiąc
    lub więcej.

    > I tak bez problemu ubezpieczyciel podpiszę umowe o której będzie
    > wiedział że musi dopłacać?

    Dlaczego dopłacać? Nie będzie tu nic dopłacał.

    > Wośp to wośp. Zresztą nei oszukujmy się - w skali budżetu NFZ to
    > zdarzenie marginalne.

    Wośp to coś. Jakbym tu zorganizował Woś? w stulu Wośp to by mnie
    aresztowali.

    --
    Marcin

  • 132. Data: 2021-06-12 10:36:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Postęp ludzkości to nie tylko chaos i zniszczenie :) Nie torpeduj dobrego
    > projektu, a kto wie w prszyłości będą o nas w ksiązkach pisać.

    Zaraz po tym jak przyznasz, że komunizm to w sumie dobry pomysł i to że
    w praktyce się nie sprawdza go nie przekraśla:P

    > No dobrze, niech Ci będzie, niewidzialna ręka rynku nie zbilansuje to
    > budżetu.

    No i to zmienia całą rozmowę - ja nie twierdzę, że przychodnie i
    szpitale i ubezpieczalnie muszą być państwowe. Ja tylko twierdzę, że nie
    mogą być prywatne w warunkach rynkowych i robić za jedyną i "publiczną"
    służbę zdrowia, bo to się nie spina.

    > Dlaczego mniejszy? Klasa średnia plus. Myślę, że jakieś 45kzł na miesiąc
    > lub więcej.

    Źle zrozumiałem "u jest na gospodarstwo średni przychód miesiecznie w
    granicach 25-30kzł." - myślałem że mówisz o tym konkretnym. Dalej -
    skoro maja 45k a 70k zarabia powyzej 20% to znaczy im do upper medium
    class brakuje - przynajmniej według mojego rozumienia. Dla mnie wyższa
    klasa średnia to liczący się w środowisku lekarz i powiedzmy dyrektor
    jakiegoś poważnego przesiębiorstwa. Z dochodami od połowy 8 decentyla.
    Szeregowy lekarz i menago z korpo to zwykła klasa średnia. Ale może w
    malutkich państwa miastach jezt taka specyfika że wszyscy są co najmniej
    w średniej;)

    > Dlaczego dopłacać? Nie będzie tu nic dopłacał.

    No przecież to oczywiste, że ubezpieczyciel będzie musiał na niego wydać
    więcej niż jego składki? Prawo go jakoś zmusza że ma podpisać umowę na
    warunkach takich jakby nie wiedział że człowiek ma już w chwili
    podobisania ubezpieczenia kosztowne choroby?

    > Wośp to coś. Jakbym tu zorganizował Woś? w stulu Wośp to by mnie
    > aresztowali.

    Wośp to ogromne wydarzenie i zajebista sprawa - tego nie neguję - sam
    śledzę kolejne rekordy i ciszę się za każdym razem jak jakiś tępy ryj z
    pisu mordę rozwerze przyczynając się do kolejnego rekordu. Piszę o czym
    innym - 200 baniek w skali budżetu NFZ to po prostu nic.

    --
    Shrek

  • 133. Data: 2021-06-13 05:02:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zaraz po tym jak przyznasz, że komunizm to w sumie dobry pomysł i to że
    > w praktyce się nie sprawdza go nie przekraśla:P

    Tego nie mogę przyznać i chyba mie uda mi się ewoulować w tym kierunku.

> [...]
    > szpitale i ubezpieczalnie muszą być państwowe. Ja tylko twierdzę, że nie
    > mogą być prywatne w warunkach rynkowych i robić za jedyną i "publiczną"

    Nie, no móc mogą, ale muszą być dotowane.

> [...]
    > Szeregowy lekarz i menago z korpo to zwykła klasa średnia. Ale może w
    > malutkich państwa miastach jezt taka specyfika że wszyscy są co najmniej

    A to przepraszam :)

> [...]
    > warunkach takich jakby nie wiedział że człowiek ma już w chwili
    > podobisania ubezpieczenia kosztowne choroby?

    Chyba się nie rozumiemy. Mówię o takiej sytuacji:
    Koszt polisy 1000zł - pokrywa 100% kosztów.
    Koszt polisy z odliczeniem 300zł (płacisz za polisę 700zł) - pokrywa 100% po
    przekroczeniu 400zł wydatków, które pokrywa z własnej kieszeniu ubezpieczony.

    Tzn. płacisz mniej za polisę, ale jak coś się zaczyna dziać, to pierwsze
    400zł (przykłądowo, ale zawsze więcej niż odliczenie) kosztów pokrywasz z
    własnej kieszeniu, a potem już na siebie bierze wszystko ubezpieczyciel.

> [...]
    > pisu mordę rozwerze przyczynając się do kolejnego rekordu. Piszę o czym
    > innym - 200 baniek w skali budżetu NFZ to po prostu nic.

    Też mnie to każdorazowo cieszy. I te dylematy co poniektórych jak się
    zachować, czy po lini partyjnej, czyli pluć, czy PRowskiej, bo to jednak
    ładnie wygląda jeśli się taki PAD dołoży. Może zresztą i robi to
    szczerze.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2021-06-13 08:30:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, no móc mogą, ale muszą być dotowane.

    Czyli podsumowując - system może być prywatny, tylko mus być finansowany
    państwowo i z bardzo silną regulacją państwową. W sumie na tej zasadzie
    to w polsce mamy system... samorządowy a nie państwowy (zdecydowana
    większość szpitali jest samorządowych, przychodnie w sumie też w
    większości są "prywatne").

> [...]
    > przekroczeniu 400zł wydatków, które pokrywa z własnej kieszeniu ubezpieczony.

    Nie zrozumieliśmy się - masz dzieciaka w stanie półwegetatywnym z
    drogimi schorzeniami o którym piszesz. Ma polisę do 25 roku życia. I
    teraz szukasz dla niego nowej - przecież po dobroci nikt go nie
    przygarnie do siebie, bo wiadomo że się taki klient nie opłaca.
    --
    Shrek

  • 135. Data: 2021-06-14 14:02:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2021 02:56:59 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > W Azji, tej nieco bardziej rozwiniętej. Nie chcę pisać konkretniej,

    A to chyba domyslam sie.
    A ten tweaknews.nl to jakis otwarty?
    Bo jak u nas serwer zamkna ... cos trzeba miec w zapasie :-(

    Tak czy inaczej - u nas te "prywatne ubezpieczenia" to IMO nastawione
    na mniejsze/tansze zabiegi.
    Wiec jak im sie trafi drogi ... no to ciekaw jestem, czy zechca
    zaplacic.

    > Państwowy.

    To jakos tak troche dziwne, ale moze dobrze.
    Szpital oplacany jakos za uslugi medyczne, i jeszcze doplacany przez
    panstwo.
    Choc niewykluczam, ze u nas podobnie - dostaje pieniadze z NFZ, i
    jeszcze z "organu zalozycielskiego", np samorzadu.

    Ale to znow nie znaczy, ze dla NFZ cena ma byc taka sama jak dla
    innych.

    > Tu w państwowych od dni do miesięcy w zależności od rzeczywistej potrzeby.
    > Jak miałem mieć diagnostykę tak dla spokoju sumienia, to miałem termin
    > 9-cio miesięczny. Jak raz trafiłem na SOR to miałem wstępnie mieć na drugi
    > dzień, mimo, że jakoś zbyt mocno nie umierałem. Pewnie jakbym umierał
    > byłoby tego samego dnia.

    No to jak w Polsce :-) Post-socjalizm?

    > Po to lekarze mają pozwolenia wykonywania zawodu i inne stosowne
    > pozwolenia. Mam wyraźnie w ubezpieczeniu, że nie pokryją kosztów od
    > znachora.

    Ale tu nie chodzi o znachora, tylko czy pokrywaja skomplikowane i
    drogie zabiegi.

    > Trochę można: za mniej dostaję więcej, ale jak będę potrzebował dużo
    > więcej to i dopłacę dużo więcej z własnej kieszeni.

    No to wydaje sie do d*, chyba, ze "doplate" zle rozumiem.

    Na pojscie do lekarza internisty mnie stac.
    Okulisty czy dentysty tez.
    Zreszta co sie łudzic - skladka musi takie popularne wizyty pokrywac i
    to z nawiazką.
    Ubezpieczenie sie przydaje, jak nagle potrzebujesz drogiego leczenia,
    na ktore juz cie nie stac.

    Aczkolwiek ... niekoniecznie wszystkich to dotyczy - jednych
    staruszkow nie stac na wykupienie wszystkich lekow,
    jakas grypa dla biedniejszej rodziny z dwojka dzieci tez moze byc
    powazna wyrwa finansową jak zaatakuje wszyskich.

    > Zależy ile masz lat i od paru dalszych rzeczy. Opisywałem kwoty w innym
    > wątku przy okazji przypadku dzieciaka, który umiera pod respiratorem już
    > któryś rok, a któremu to dzieciakowi ącki by kupił rowerek zamiast
    > ubezpieczenia.

    No i widzisz - trudny temat.

    Gdzies w USA ubezpieczyciel pewnie probowalby sie szybko wykrecic,
    bo to chorendalne koszta.

    Panstwo opiekuncze ... moze nie, szczegolnie, ze te koszta akurat tu
    wcale nie takie duze.
    Tym niemniej, nawet w panstwowym systemie ktos policzy, ze to sie nie
    oplaca, czy ile to innych osob mozna uratowac za te pieniadze ... no
    ale odlaczyc nie wypada ... a mozna bylo nie wysylac karetki :-(

    Aczkolwiek i w USA mieli powazny problem z polio ... ale moze wtedy
    bardziej socjalistyczni byli..

    > Nie wiem, ale dla tego ubezp. co mam, różnica pomiędzy world-wide a
    > world-wide za wyjątkiem Stanów jest ca 30%

    Ale to moze byc jeszcze inna wycena.

    Dla Amerykanow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Affordable_Care_Act#In
    surance_costs

    Tylko niewiele z tego wynika.

    https://www.ehealthinsurance.com/resources/affordabl
    e-care-act/much-health-insurance-cost-without-subsid

    Tylko trudno mi zrozumiec caly system, ale chyba drogo ..

    > Z jakieś 3. To jest też pewna ciekawostka, bo zajście w ciąże generalnie
    > da się kontrolować, a różnica z pakietem ciązówym lub nie przekracza 1/4
    > kosztów porodu bez komplikacji. Widocznie nikt by się nie chciał
    > ubezpieczać z droższym pakietem.

    Albo panstwu zalezy na mlodych obywatelach.
    Bo kto bedzie utrzymywal starych :-)

    No i to tylko 3 skladki - nastepnym razem moze byc bez komplikacji,
    poza tym dzieci trzeba bedzie ubezpieczyc (czy one wliczone?), wiec
    moze sie oplaca zaplacic i utrzymac klienta :-)

    J.

  • 136. Data: 2021-06-15 01:35:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > to w polsce mamy system... samorządowy a nie państwowy (zdecydowana
    > większość szpitali jest samorządowych, przychodnie w sumie też w

    I działają dobrze (jak na to ile dostają)? Tzn. nie wiem czy ta
    regulacja musi być taka silna, bo skoro chodzi głównie o forsę, to nie
    powinno być de facto takiej różnicy. Możnaby sobie wyobrazić system, w
    którym na zasadzie przetargu państwo wyłania ubezpieczyciela, który
    oferuje zdefiniowany pakiet. I tak jak bez przetargu opłacałoby mu się
    oferować np. do tego 55 roku życia, to z dodacją bez limitu wieku.

> [...]
    > teraz szukasz dla niego nowej - przecież po dobroci nikt go nie
    > przygarnie do siebie, bo wiadomo że się taki klient nie opłaca.

    Ten 25. rok życia to nie był rok końca polisy a dużej przystępności
    składkowej. Ta (przykładowa, co dałem linka) polisa sięga zdaje się do
    75 roku, ale czym jest się starszym tym drożej.

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2021-06-15 02:08:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sat, 12 Jun 2021 02:56:59 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > A ten tweaknews.nl to jakis otwarty?
    > Bo jak u nas serwer zamkna ... cos trzeba miec w zapasie :-(

    Płatny, ale jak mam u nich konto te 3 czy 4 lata to do dziś nie
    wyczepałem pojedynczego zasilenia w wysokości 2 czy 5 ojro.
    https://www.tweaknews.eu/en/usenet-plans
    zjedź na dół do "block subscriptions"

    > Tak czy inaczej - u nas te "prywatne ubezpieczenia" to IMO nastawione
    > na mniejsze/tansze zabiegi.
    > Wiec jak im sie trafi drogi ... no to ciekaw jestem, czy zechca
    > zaplacic.

    Pewnie będą cyrki i konieczność pozwu, po którym zapłacą, ale liczą że
    część to zniechęci. Nadal to w Polsce tak działa np przy AC czy ubezp.
    mieszkania?

> [...]
    > jeszcze z "organu zalozycielskiego", np samorzadu.
    >
    > Ale to znow nie znaczy, ze dla NFZ cena ma byc taka sama jak dla

    Nie wiem, ale niekoniecznie chyba. Jeśli patrzeć na szpital jak na
    hurtownie, a na tych innych jako handel detaliczny.

    > No to jak w Polsce :-) Post-socjalizm?

    Bardzo dziwna mieszanka mentalnego socjalizmu ludu pracującego ze
    zwierzęcym, organicznym wręcz kapitalizmem państwa.

    > Ale tu nie chodzi o znachora, tylko czy pokrywaja skomplikowane i
    > drogie zabiegi.

    No ale to, że je przeprowadzą i pacjent przeżyje to jest pochodna
    certyfikacji. Lekarz powinien wiedzieć co może wykonać a co nie. Po to
    są chyba też różne specjalizacje. Jak to jest, każdy lekarza może zrobić
    operację neurochirurgiczną?

    > No to wydaje sie do d*, chyba, ze "doplate" zle rozumiem.

    No np. wymienione wcześniej transplantacje. Koszt powiedzmy 300kzł, z
    tego z własnej kieszeni np. 60kzł. Więc jak się nie ma szczęścia to jest
    problem, ale duża większość ma szczęście i to ubezpieczenie zapewnia
    komfort i przyzwoitą jakość usług.

> [...]
    > to z nawiazką.
    > Ubezpieczenie sie przydaje, jak nagle potrzebujesz drogiego leczenia,

    Zgrubsza też tak to widzę.

    > Gdzies w USA ubezpieczyciel pewnie probowalby sie szybko wykrecic,
    > bo to chorendalne koszta.

    Nb. ciekawym jaka część tych kosztów wynika z przemożnej tendecji do
    pozywania wszystkich o wszystko.

    > Albo panstwu zalezy na mlodych obywatelach.

    Albo wychodzi, że opłaca się tak zainwestować, bo potem wiele osób
    zostaje, albo jeśli już są, to właśnie spore ryzyko, że zmienią
    ubezpieczyciela. A są młodzi więc mogą.

    > Bo kto bedzie utrzymywal starych :-)

    Nikt. Jak masz 75 lub więcej to Cię nie ubezpieczą.

    > No i to tylko 3 skladki - nastepnym razem moze byc bez komplikacji,
    > poza tym dzieci trzeba bedzie ubezpieczyc (czy one wliczone?), wiec
    > moze sie oplaca zaplacic i utrzymac klienta :-)

    Te 3 składki to bez komplikacji.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2021-06-15 06:40:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I działają dobrze (jak na to ile dostają)?

    Różnie. Ja byłem zadowolony. W porównaniu do pryatnych działają
    doskonale - bo prywatne zasadniczo nie działają:P

    > Tzn. nie wiem czy ta
    > regulacja musi być taka silna, bo skoro chodzi głównie o forsę, to nie
    > powinno być de facto takiej różnicy.

    No to jak już napisałem - w polsce nie mamy systemu pantwowego, bo
    państwowych placówek praktycznie nie ma:P

> [...]
    > oferuje zdefiniowany pakiet. I tak jak bez przetargu opłacałoby mu się
    > oferować np. do tego 55 roku życia, to z dodacją bez limitu wieku.

    Wszystko możemy sobie wyobraźić, natomiast faktem jest, że nie da się w
    cywilizowany sposób oprzeć publicznej opieki zdrowia bez znacznego
    dofinansowania państwa i państwowych regulacji - w związku z tym
    cokolwiek będzie "prywatne" czy rynkowe to będzie tylko z fasady.

    Na tej zasadzie działa transport miesjki w warszawie - korwiniątka mówią
    że to zło i patologa:P

    > Ten 25. rok życia to nie był rok końca polisy a dużej przystępności
    > składkowej. Ta (przykładowa, co dałem linka) polisa sięga zdaje się do
    > 75 roku, ale czym jest się starszym tym drożej.

    Ok - czyli mają obowiązek podpisać w tej samej cenie niezleżnie od stanu
    zdrowia wnioskującego? Inie migają się?

    --
    Shrek

  • 139. Data: 2021-06-16 01:47:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ok - czyli mają obowiązek podpisać w tej samej cenie niezleżnie od stanu
    > zdrowia wnioskującego? Inie migają się?

    Nie wiem jak to działa, ale muszą być jakieś przepisy albo tez jest w
    samej polisie (nie chce mi się teraz wertować). Cenę mogą podnieść i
    robia to niestety często ale nigdy nie jest to podniesienie zaporowe, no
    i podnoszą wtedy wszystkim. Nie słyszałem o przypadku (ogólnie)
    aby taki ubezpieczyciel próbował jakiś sztuczek i nie przedłużył polisy.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2021-06-16 06:46:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > i podnoszą wtedy wszystkim. Nie słyszałem o przypadku (ogólnie)
    > aby taki ubezpieczyciel próbował jakiś sztuczek i nie przedłużył polisy.

    Jeszcze raz - bo chcę się upewnić że dobrze zrozumiałem. Masz na
    przykład raka albo jakąś chorobę genetyczną której leczenie kosztuję w
    ch... kasy. Przychodzisz do ubezpieczyciela, a ten cię ubezpiecza za 4k
    rocznie po czym niezawłocznie wydaje na ciebie 400k i nie kręci nosem?

    --
    Shrek