    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    <zh4v2l6zqmgr$.h79uvj22hkse$.dlg@40tude.net>
    <DJkwI.67431$nc1.36123@fx12.ams1>
    <1fcu02tcx1ejq$.uye9h02p090l$.dlg@40tude.net>
    <SJBwI.16138$Ob1.7206@fx13.ams1>
    <1a1f7d1x11x7p$.1gijnt7llucl3.dlg@40tude.net>
    <%nVwI.6123$ea3.308@fx10.ams1>
    Date: Mon, 14 Jun 2021 14:02:26 +0200

    On Sat, 12 Jun 2021 02:56:59 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > W Azji, tej nieco bardziej rozwiniętej. Nie chcę pisać konkretniej,

    A to chyba domyslam sie.
    A ten tweaknews.nl to jakis otwarty?
    Bo jak u nas serwer zamkna ... cos trzeba miec w zapasie :-(

    Tak czy inaczej - u nas te "prywatne ubezpieczenia" to IMO nastawione
    na mniejsze/tansze zabiegi.
    Wiec jak im sie trafi drogi ... no to ciekaw jestem, czy zechca
    zaplacic.

    > Państwowy.

    To jakos tak troche dziwne, ale moze dobrze.
    Szpital oplacany jakos za uslugi medyczne, i jeszcze doplacany przez
    panstwo.
    Choc niewykluczam, ze u nas podobnie - dostaje pieniadze z NFZ, i
    jeszcze z "organu zalozycielskiego", np samorzadu.

    Ale to znow nie znaczy, ze dla NFZ cena ma byc taka sama jak dla
    innych.

    > Tu w państwowych od dni do miesięcy w zależności od rzeczywistej potrzeby.
    > Jak miałem mieć diagnostykę tak dla spokoju sumienia, to miałem termin
    > 9-cio miesięczny. Jak raz trafiłem na SOR to miałem wstępnie mieć na drugi
    > dzień, mimo, że jakoś zbyt mocno nie umierałem. Pewnie jakbym umierał
    > byłoby tego samego dnia.

    No to jak w Polsce :-) Post-socjalizm?

    > Po to lekarze mają pozwolenia wykonywania zawodu i inne stosowne
    > pozwolenia. Mam wyraźnie w ubezpieczeniu, że nie pokryją kosztów od
    > znachora.

    Ale tu nie chodzi o znachora, tylko czy pokrywaja skomplikowane i
    drogie zabiegi.

    > Trochę można: za mniej dostaję więcej, ale jak będę potrzebował dużo
    > więcej to i dopłacę dużo więcej z własnej kieszeni.

    No to wydaje sie do d*, chyba, ze "doplate" zle rozumiem.

    Na pojscie do lekarza internisty mnie stac.
    Okulisty czy dentysty tez.
    Zreszta co sie łudzic - skladka musi takie popularne wizyty pokrywac i
    to z nawiazką.
    Ubezpieczenie sie przydaje, jak nagle potrzebujesz drogiego leczenia,
    na ktore juz cie nie stac.

    Aczkolwiek ... niekoniecznie wszystkich to dotyczy - jednych
    staruszkow nie stac na wykupienie wszystkich lekow,
    jakas grypa dla biedniejszej rodziny z dwojka dzieci tez moze byc
    powazna wyrwa finansową jak zaatakuje wszyskich.

    > Zależy ile masz lat i od paru dalszych rzeczy. Opisywałem kwoty w innym
    > wątku przy okazji przypadku dzieciaka, który umiera pod respiratorem już
    > któryś rok, a któremu to dzieciakowi ącki by kupił rowerek zamiast
    > ubezpieczenia.

    No i widzisz - trudny temat.

    Gdzies w USA ubezpieczyciel pewnie probowalby sie szybko wykrecic,
    bo to chorendalne koszta.

    Panstwo opiekuncze ... moze nie, szczegolnie, ze te koszta akurat tu
    wcale nie takie duze.
    Tym niemniej, nawet w panstwowym systemie ktos policzy, ze to sie nie
    oplaca, czy ile to innych osob mozna uratowac za te pieniadze ... no
    ale odlaczyc nie wypada ... a mozna bylo nie wysylac karetki :-(

    Aczkolwiek i w USA mieli powazny problem z polio ... ale moze wtedy
    bardziej socjalistyczni byli..

    > Nie wiem, ale dla tego ubezp. co mam, różnica pomiędzy world-wide a
    > world-wide za wyjątkiem Stanów jest ca 30%

    Ale to moze byc jeszcze inna wycena.

    Dla Amerykanow
    https://en.wikipedia.org/wiki/Affordable_Care_Act#In
    surance_costs

    Tylko niewiele z tego wynika.

    https://www.ehealthinsurance.com/resources/affordabl
    e-care-act/much-health-insurance-cost-without-subsid

    Tylko trudno mi zrozumiec caly system, ale chyba drogo ..

    > Z jakieś 3. To jest też pewna ciekawostka, bo zajście w ciąże generalnie
    > da się kontrolować, a różnica z pakietem ciązówym lub nie przekracza 1/4
    > kosztów porodu bez komplikacji. Widocznie nikt by się nie chciał
    > ubezpieczać z droższym pakietem.

    Albo panstwu zalezy na mlodych obywatelach.
    Bo kto bedzie utrzymywal starych :-)

    No i to tylko 3 skladki - nastepnym razem moze byc bez komplikacji,
    poza tym dzieci trzeba bedzie ubezpieczyc (czy one wliczone?), wiec
    moze sie oplaca zaplacic i utrzymac klienta :-)

    J.