    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <60c127b6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <4QbwI.111674$aox3.100512@fx27.ams1>
    <60c1a5c2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuiwI.653092$Uq8a.542478@fx02.ams1>
    <60c28741$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <IdzwI.315057$Nqd.288461@fx06.ams1>
    <60c2e7d8$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <KISwI.79522$nc1.9290@fx12.ams1>
    <60c43fe9$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <KBYwI.15562$Yc1.7033@fx14.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 12 Jun 2021 10:36:40 +0200

    > Postęp ludzkości to nie tylko chaos i zniszczenie :) Nie torpeduj dobrego
    > projektu, a kto wie w prszyłości będą o nas w ksiązkach pisać.

    Zaraz po tym jak przyznasz, że komunizm to w sumie dobry pomysł i to że
    w praktyce się nie sprawdza go nie przekraśla:P

    > No dobrze, niech Ci będzie, niewidzialna ręka rynku nie zbilansuje to
    > budżetu.

    No i to zmienia całą rozmowę - ja nie twierdzę, że przychodnie i
    szpitale i ubezpieczalnie muszą być państwowe. Ja tylko twierdzę, że nie
    mogą być prywatne w warunkach rynkowych i robić za jedyną i "publiczną"
    służbę zdrowia, bo to się nie spina.

    > Dlaczego mniejszy? Klasa średnia plus. Myślę, że jakieś 45kzł na miesiąc
    > lub więcej.

    Źle zrozumiałem "u jest na gospodarstwo średni przychód miesiecznie w
    granicach 25-30kzł." - myślałem że mówisz o tym konkretnym. Dalej -
    skoro maja 45k a 70k zarabia powyzej 20% to znaczy im do upper medium
    class brakuje - przynajmniej według mojego rozumienia. Dla mnie wyższa
    klasa średnia to liczący się w środowisku lekarz i powiedzmy dyrektor
    jakiegoś poważnego przesiębiorstwa. Z dochodami od połowy 8 decentyla.
    Szeregowy lekarz i menago z korpo to zwykła klasa średnia. Ale może w
    malutkich państwa miastach jezt taka specyfika że wszyscy są co najmniej
    w średniej;)

    > Dlaczego dopłacać? Nie będzie tu nic dopłacał.

    No przecież to oczywiste, że ubezpieczyciel będzie musiał na niego wydać
    więcej niż jego składki? Prawo go jakoś zmusza że ma podpisać umowę na
    warunkach takich jakby nie wiedział że człowiek ma już w chwili
    podobisania ubezpieczenia kosztowne choroby?

    > Wośp to coś. Jakbym tu zorganizował Woś? w stulu Wośp to by mnie
    > aresztowali.

    Wośp to ogromne wydarzenie i zajebista sprawa - tego nie neguję - sam
    śledzę kolejne rekordy i ciszę się za każdym razem jak jakiś tępy ryj z
    pisu mordę rozwerze przyczynając się do kolejnego rekordu. Piszę o czym
    innym - 200 baniek w skali budżetu NFZ to po prostu nic.

    --
    Shrek