eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia

Rządowy projekt ustawy o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia

projekt ustawy dotyczy utworzenia Agencji Uzbrojenia, odpowiedzialnej za pozyskiwanie bądź zbywanie uzbrojenia i sprzętu dla wojska, zgodnie ze standardami NATO i UE

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1626
  • Data wpłynięcia: 2009-01-23
  • Uchwalenie:

1626

b) pokrycie nieplanowanych wydatków z tytułu realizacji zobowiązań ciążących na mieniu
przejętym przez Agencję,
c) wydatki związane z gospodarowaniem przez Agencję mieniem uzyskanym w wyniku
korekty planów, o których mowa w § 13 ustawy.
§ 5. Fundusz nagród ulega:
1) zwiększeniu o odpis z zysku netto;
2) zmniejszeniu
o:
a) wypłaty brutto nagród z zysku zgodnie z zasadami wynagradzania określonymi na
podstawie art. 45 ust. 10 ustawy,
b) koszty ubezpieczeń społecznych od wypłaconych nagród z zysku finansowane przez
pracodawcę.
Rozdział 3
Zasady kształtowania wyniku finansowego i jego podział
§ 6. Koszty funkcjonowania Agencji rozlicza się na działalność statutową i gospodarczą
w relacji do przychodów z tej działalności.
§ 7. Agencja przekazuje:
1) 100 % wpływów uzyskanych z gospodarowania składnikami mienia ruchomego, o którym mowa
w art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy na rachunek Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych, prowadzony
przez dysponenta głównego budżetu części 29. Obrona Narodowa;
2) 93 % wpływów uzyskanych z gospodarowania składnikami mienia ruchomego zbędnego,
o którym mowa w art. 1 ust. 1 pkt 12 ustawy ustawy na rachunek Funduszu Modernizacji
Bezpieczeństwa Państwa, prowadzony przez dysponenta głównego budżetu części 42 Sprawy
wewnętrzne.
§ 8. Zysk netto podlega podziałowi w sposób procentowo określony w obowiązującym planie
finansowym roku sprawozdawczego.
§ 9. Prezes Agencji w terminie do dnia 30 kwietnia roku następnego za pośrednictwem
Sekretarza bądź Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, przedstawia Ministrowi
Obrony Narodowej oraz ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych roczne sprawozdanie z
działalności Agencji wraz z opinią i raportem biegłego rewidenta, w celu wykonania przez Ministra
Obrony Narodowej dyspozycji wynikającej z art. 50 ust. 5 ustawy.
§ 10. Rachunkowość Agencji zapewnia przekazanego przez Ministra Obrony Narodowej
ustalenie:
1) stanu mienia;
2) stanu umorzenia mienia;
3) przychodów z gospodarowania mieniem;
4) kosztów gospodarowania mieniem.
Rozdział 4
Plan finansowy
§ 11. 1. Agencja prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznego planu finansowego
sporządzanego, uzgadnianego i zatwierdzanego stosownie do postanowień przepisów art. 60 ustawy.
2. Projekt rocznego planu finansowego Agencji sporządza Prezes Agencji, z uwzględnieniem
terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok, i przedstawia go –
po uprzednim uzgodnieniu z komórką organizacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej właściwą
w sprawach budżetowych - do akceptacji Sekretarza Stanu bądź Podsekretarza Stanu
w Ministerstwie Obrony Narodowej.

2
4. Sekretarz Stanu bądź Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej przedstawia
Ministrowi Obrony Narodowej projekt rocznego planu finansowego Agencji w celu jego
zatwierdzenia.
5. Zatwierdzony przez Ministra Obrony Narodowej roczny plan finansowy Agencji:
1) przekazywany jest Prezesowi Agencji w celu jego realizacji;
2) stanowi podstawę gospodarki finansowej Agencji z dniem 1 stycznia roku budżetowego.
§ 12. Roczny plan finansowy Agencji określa w szczególności:
1) przychody i koszty, o których mowa w art. 61 ustawy;
2) wynik finansowy brutto będący podstawą do opodatkowania;
3) obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego brutto;
4) część środków pozostałych po przekazaniu na Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Państwa;
5) wynik finansowy netto;
6) podział zysku netto.
Rozdział 5
Dysponowanie środkami budżetowymi
§ 13. 1. Agencja przechowuje środki pieniężne na rachunkach bankowych w placówkach
banku wskazanych przez dysponenta głównego części 29. Obrona Narodowa.
2. Dysponentem środków na rachunkach bankowych Agencji jest Prezes Agencji.
§ 14. Dotacja, o której mowa w art. 60 ust. 1 pkt 1 ustawy, jest przekazywana Agencji przez
dysponenta głównego budżetu państwa części 29. Obrona Narodowa, w trybie, kwotach i terminach
określonych w odrębnych przepisach.
§ 15. rodki budżetowe na realizację zadań, o których mowa w art. 48 ust. 1 i 2 ustawy są
przekazywane Agencji przez dysponenta głównego części 29. Obrona Narodowa w trybie, kwotach i
terminach określonych w odrębnych przepisach.
Rozdział 6
Przepis końcowy
§ 16. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


MINISTER OBRONY NARODOWEJ

3


UZASADNIENIE

Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie delegacji wynikającej z art. 61 ust 3
ustawy z dnia …………. 2009 r. o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu
Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia (Dz. U. Nr…….., poz……….).
Celem wydania rozporządzenia jest określenie szczegółowych zasad gospodarki
finansowej Agencji. Przedmiotowy projekt uwzględnia sposób opracowania projektu planu
finansowego Agencji Uzbrojenia oraz gospodarowania środkami budżetowymi.
Projekt rozporządzenia zostanie udostępniony na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w
procesie stanowienia prawa ( Dz. U. Nr 169, poz. 1414 ).
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt regulacji.
Projektowana regulacja oddziałuje na Agencję Uzbrojenia.
2. Konsultacje społeczne.
Ze względu na zakres regulacji, nie jest konieczne poddawanie przedłożonego
projektu rozporządzenia konsultacjom społecznym.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżety jednostek samorz du terytorialnego.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor
finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek
pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.

4
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
7. Zgodność z prawem Unii Europejskiej.
Zakres projektu rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.



Za zgodność pod względem
prawnym i redakcyjnym


12/29si

5
strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: