eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia

Rządowy projekt ustawy o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia

projekt ustawy dotyczy utworzenia Agencji Uzbrojenia, odpowiedzialnej za pozyskiwanie bądź zbywanie uzbrojenia i sprzętu dla wojska, zgodnie ze standardami NATO i UE

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1626
  • Data wpłynięcia: 2009-01-23
  • Uchwalenie:

1626

6) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, składek ubezpieczenia
zdrowotnego, ubezpieczenia społecznego, Zakładowego Funduszu wiadczeń
Socjalnych;
7) opracowanie sprawozdań w zakresie uposażeń i wynagrodzeń;
8) prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej;
9) wykonywaniu dyspozycji środkami budżetowymi (pieniężnymi) zgodnie z przepisami
dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i
innymi będącymi w dyspozycji Agencji,
10) dokonywaniu wstępnej kontroli:
a) zgodności umów z planem finansowym, zasadami gospodarki finansowej oraz
gwarancji ochrony interesów finansowych zamawiającego,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i
finansowych realizowanych z rachunków bankowych w oparciu o oceny
merytoryczne prawidłowości tych operacji i ich zgodności z prawem,
c) zgodności dokonywanych wydatków z planem finansowym Agencji oraz
harmonogramem dochodów i wydatków;
11) przeprowadzaniu wstępnej oceny celowości zaciąganych zobowiązań i dokonywania
wydatków, jeśli ich celowość nie została zbadana w wyniku zastosowania innych
procedur;
12) prowadzeniu ewidencji finansowej planów gospodarowania;
13) zapewnieniu przestrzegania procedur wewnętrznej kontroli finansowej;
14) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwowania i kontroli
dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji
gospodarczych;
15) weryfikacja i uzgadnianie projektów umów w zakresie warunków płatności, formy
zabezpieczeń i pokrycia finansowego – zobowiązań z nich wynikających – w planie
finansowym i centralnym planie modernizacji technicznej;
16) nadzorowanie ewidencji rozliczeń z kontrahentami, w tym: przyjmowanie,
egzekwowanie i zwrot zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz ewidencja
zawartych umów i zaciąganych zobowiązań;
17) zapewnienie prawidłowego umarzania i udzielania innych ulg w spłacie należności
pieniężnych;
18) sprawowanie nadzoru nad odprowadzaniem na rachunek właściwego urzędu
skarbowego uzyskanych środków budżetowych kwot stanowiących dochody budżetu
państwa;
19) obsługa finansowa procedur o udzielenie zamówień publicznych w zakresie
przyjmowania i rozliczania wadiów oraz dostaw importowych UiSW w ramach
Programu FMS (Foreign Military Sales);
20) sporządzanie, na podstawie umów i faktur, zastępczych dowodów księgowych i
wewnętrznych dowodów księgowych;

5
21) uzgadnianie i weryfikacja zmian w centralnych planach realizowanych przez Agencję;
22) przyjmowanie, weryfikacja, ewidencjonowanie, przechowywanie, egzekwowanie oraz
zwracanie składanych przez kontrahentów należności warunkowych, w tym gwarancji
bankowych, ubezpieczeniowych oraz weksli;
23) ewidencjonowanie udzielonych, wypłaconych i rozliczonych przedpłat w ramach
prowadzonych umów;
24) uzgadnianiu, ewidencjonowaniu i rozliczaniu dokonywanych przelewów wierzytelności
z umów;
25) zapewnieniu prawidłowego umarzania należności;
26) opracowywanie harmonogramów finansowej realizacji planu zakupów realizowanego
przez Agencję;
27) prowadzenie ewidencji wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów i usług oraz
sporządzanie sprawozdawczości INTRASTAT;
28) ewidencjonowanie i wykonywaniem dyspozycji wynikających z dokonanych zajęć
komorniczych i administracyjnych wobec kontrahentów;
29) analiza wykorzystywania środków przydzielonych z budżetu lub środków
pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Agencji, w tym obsługi
funkcjonowania „Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR” ;
30) prowadzenie rejestru faktur, dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej oraz oceny
kompletności i rzetelności przedstawianych dokumentów rozliczeniowych;
31) prowadzenie Centralnego Rejestru Umów Wieloletnich;
32) pobieranie oraz egzekwowanie należności, w tym związanych z realizacją umów
finansowanych z jego rachunków bankowych;
33) opracowywanie sprawozdań finansowych budżetu ;
34) opracowanie i realizacja „Planu kontroli i nadzoru Głównego Księgowego Agencji”;
35) opracowanie wystąpień pokontrolnych dla Najwyższej Izby Kontroli związanych z
realizacją budżetu Agencji;
36) opracowywaniem rozwiązań systemowych w zakresie finansowania zadań przez
Agencję;
37) opracowywanie koncepcji rozwiązań systemowych w zakresie finansowania zadań
wynikających z ustawy o finansach publicznych;
38) opracowywanie i uzgadnianie decyzji szefa Agencji i jego zastępców w zakresie
wniosków wykonawców dotyczących cesji wierzytelności wynikających z realizacji
podpisanych umów;
39)
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad polityki
rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, przyjętych zasad
klasyfikowania operacji gospodarczych, wykazu zbiorów danych tworzących księgi
rachunkowe na komputerowych nośnikach danych.


6

UZASADNIENIE

Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie delegacji wynikającej z art. 45 ust 9
ustawy z dnia …………. 2009 r. o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu
Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia (Dz. U. Nr…….., poz……….).
Celem wydania rozporządzenia jest nadanie Agencji Uzbrojenia statutu, określenie jej
szczegółowej organizacji wewnętrznej i zadań. Projekt uwzględnia również zakres zadań
realizowanych przez Agencję Uzbrojenia oraz potrzebę ich sprawnego wykonywania.
Projekt rozporządzenia zostanie udostępniony na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w
procesie stanowienia prawa ( Dz. U. Nr 169, poz. 1414 ).
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt regulacji.
Projektowana regulacja oddziałuje na Agencję Uzbrojenia.
2. Konsultacje społeczne.
Ze względu na zakres regulacji, nie jest konieczne poddawanie przedłożonego
projektu rozporządzenia konsultacjom społecznym.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżety jednostek samorz du terytorialnego.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor
finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek
pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.

7
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
7. Zgodność z prawem Unii Europejskiej.
Zakres projektu rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.



Za zgodność pod względem
prawnym i redakcyjnym




12/30si

8
PROJEKT
ROZPORZ DZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia ……… 2009 r.
w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Agencji Uzbrojenia

Na podstawie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia ……… 2009 r. o gospodarowaniu składnikami
mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia (Dz. U. Nr ….,
poz. ….) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Rozporządzenie określa szczegółowe zasady gospodarki finansowej Agencji
Uzbrojenia, zwanej dalej "Agencją".
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia ……… 2009 r. o gospodarowaniu składnikami
mienia ruchomego Skarbu Państwa, ich pozyskiwaniu oraz o Agencji Uzbrojenia (Dz. U. Nr ….,
poz. ….);
2) rocznym planie finansowym - należy przez to rozumieć plan finansowy, o którym mowa w
art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249,
poz. 2104, z późn.zm.1).
§ 2. Szczegółowe zasady gospodarki finansowej Agencji dotyczą:
1) mienia, o którym mowa w art. 86 ustawy;
2) uprawnień i obowiązków, o których mowa w art. 48-50 ustawy.
Rozdział 2
Maj tek i fundusze
§ 3. Fundusz statutowy ulega:
1) zwiększeniu o:
a) wartość mienia, o którym mowa w art. 86 ustawy,
b)
kwotę zwiększenia wartości aktywów trwałych będącą skutkiem aktualizacji wyceny
środków trwałych,
c)
środki, o których mowa w art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy,
2) zmniejszeniu o:
a) kwotę zmniejszenia wartości aktywów trwałych będącą skutkiem aktualizacji wyceny
środków trwałych,
b) stratę netto w części niepokrytej ze środków funduszu rezerwowego.
§ 4. Fundusz rezerwowy ulega:
1) zwiększeniu o odpis z zysku netto;
2) zmniejszeniu
o:
a) pokrycie straty netto,

1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319,
Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88,
poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: