Ogólne bezpieczeństwo produktów
2010-02-08 10:40
Przeczytaj także: Polska dba o bezpieczeństwo produktów
W przypadku szkody na osobie (narażenie lub utrata zdrowia), konsument może zażądać odszkodowania i zadośćuczynienia w formie pieniężnej za doznaną krzywdę. Jeśli powyższe roszczenia nie zostaną uznane, sprawę należy skierować na drogę sądową.
Zapamiętaj!
Osoba, która wprowadza na rynek produkt niebezpieczny może zostać ukarana administracyjnie kwotą nawet w wysokości 100 000 zł.
Co zrobić, jeśli zdarzył się wypadek spowodowany przez produkt niebezpieczny?
Wypadkiem konsumenckim jest zdarzenie nagłe pozostające w związku z używaniem produktu, niezamierzone przez użytkownika, którego następstwem jest utrata życia lub uszkodzenie ciała wymagające pomocy medycznej. W przypadku, gdy w związku z używaniem produktu zdarzy się wypadek, poszkodowany informuje o tym zakład opieki zdrowotnej a ten winien przekazać informację placówce będącej częścią systemu monitorowania wypadków konsumenckich.
Nadzór nad funkcjonowaniem placówek terenowych w tym zakresie sprawuje Administrator Systemu Monitorowania Wypadków Konsumenckich powołany przez Ministra Zdrowia.
fot. mat. prasowe
Gdzie szukać pomocy?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel.: (22) 556 08 00 uokik@uokik.gov.pl Godziny pracy Urzędu: 8:15 - 16:15
oraz
Inspekcja Handlowa – Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej i Delegatury
oprac. : Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Przeczytaj także
-
Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?
-
Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?
-
Wadliwe produkty: rośnie liczba zgłoszeń
-
Produkty niebezpieczne: rośnie liczba w UE
-
Produkty niebezpieczne do nowelizacji
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2023 roku
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
-
T-Mobile ukarany przez UOKiK