eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo gospodarcze › Zmiany w KSH zwiększą transparentność?

Zmiany w KSH zwiększą transparentność?

2009-08-14 12:27

Przeczytaj także: Walne zgromadzenie w świetle zmian w KSH


Podstawową kwestią jest pytanie czy polskie spółki giełdowe zdołają wreszcie zwiększyć transparentność na swoich witrynach i pokuszą się o większy przepływ informacji? Pytanie wydaje się być zasadne w świetle trwającego konkursu „Złota Strona Emitenta 2009” organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG). Rywalizacja odbywa się pomiędzy spółkami notowanymi zarówno na rynku podstawowym, jak i alternatywnym NewConnect. Wśród kryteriów wyróżnia się przede wszystkim: jasność komunikatów, zawartość informacyjną, innowacyjność komunikacji, intuicyjność, ergonomię, zgodność z regułami nawigacji, poprawność zastosowania technologii, dostępność stron www, estetyka strony, opinia inwestorów indywidualnych oraz ocena inwestorów instytucjonalnych. 10 sierpnia zakończył się pierwszy etap konkursu, do którego zakwalifikowane zostały spółki należące (lub nie) do poszczególnych indeksów giełdowych.

Wśród kandydatów na najbardziej wartościową stronę internetową można znaleźć:
  • 11 stron w kategorii Spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40,
  • 11 stron w kategorii Spółki giełdowe należące do indeksów sWIG80,
  • 10 stron w kategorii Spółki notowane na Głównym Rynku GPW nie należące do w/w indeksów,
  • 10 stron w kategorii Spółki notowane na rynku NewConnect.
"11 sierpnia 2009 roku rozpoczął się II etap Konkursu i potrwa on do 10 września br. Ostatnia faza rywalizacji będzie polegała na wyłonieniu 3 nominatów w każdej z 4 kategorii. Każdy juror dokonuje ewaluacji strony w obrębie swojej specjalności w skali od 0 do 10" – informuje Anna Janus, prezes Grupy IPO Sp. z o.o. oraz członkini jury konkursowego w kategorii innowacyjność komunikacji. "Spółki giełdowe powinny zwrócić uwagę na nowoczesne formy komunikacji z rynkiem. Wśród nich warto wspomnieć o transmisjach on-line, newsletterach czy też czatach giełdowych. Doceniają to inwestorzy, analitycy oraz dziennikarze" - dodaje Anna Janus.

Jak można zauważyć, przed spółkami polskiej giełdy oraz niepublicznymi spółkami akcyjnymi szykuje się okres oswajania się ze zmianami. Jak będą wyglądać najbliższe walne zgromadzenia? Czy w związku z zaistniałymi zmianami w regulacjach prawnych drobni akcjonariusze zostaną zaktywizowani, a może w agendy WZA wkradnie się chwilowy, niepożądany chaos organizacyjny? Miejmy nadzieję, że spółki poza ustawowym obowiązkiem informowania o walnych, podzielą się również innymi, ważnymi z inwestycyjnego punktu widzenia informacjami. Wydaje się zatem, że przejrzystość informacyjna oraz merytoryka strony internetowej będzie kluczem w obecnych trendach relacji inwestorskich.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: