  • 1. Data: 2003-09-11 12:37:45
    Temat: Ochrona danych osobowych i grupy dyskusyjne
    Od: "Tomek F. (Fido__)" <t...@w...gazeta.pl>

    Witam,

    Na grupie dyskusyjnej pl.rec.zeglarstwo miała miejsce mała wojna
    zahaczająca m.in. o prawo do ochrony danych osobowych. Czy znawcy tematu
    mogliby się odnieść i przedstawić swoje zdanie?

    Otóż w/w grupa ustaliła sobie regulamin (umieszczony w FAQ), który
    zmusza uczestników do podpisywania się swoim imieniem i nazwiskiem.
    Nieprzestrzeganie tego regulaminu powoduje różne konsekwencje. Czy jest
    to w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych? Bo interpretacje na
    tejże grupie są delikatnie mówiąc sprzeczne.

    pozdrawiam

    --
    Tomek F. (Fido__)

  • 2. Data: 2003-09-11 13:05:21
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych i grupy dyskusyjne
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 11 Sep 2003 14:37:45 +0200, "Tomek F. (Fido__)"
    <t...@w...gazeta.pl> zakodował:

    >Nieprzestrzeganie tego regulaminu powoduje różne konsekwencje. Czy jest
    >to w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych? Bo interpretacje na
    >tejże grupie są delikatnie mówiąc sprzeczne.

    Oczywiście, że wszystko jest OK. Nie musisz pisać na grupy - podobnie
    jak wyślesz CV bez nr telefonu, imienia i nazwiska to musisz liczyć
    się z konsekwencjami.

    Ja do domu też Cię na pewno nie wpuszczę, jak się przy domofonie nie
    przedstawisz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-09-11 13:22:17
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek F. (Fido__)" <t...@w...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bjpq71$emn$1@new-usenet.uk.sun.com...
> [...]
    > to w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych? Bo interpretacje na
    > tejże grupie są delikatnie mówiąc sprzeczne.

    IMHO
    1) w internecie i tak nie jestes anonimowy
    2) nie ma przymusu pisania ta tamta grupe - nie podoba ci sie ichni
    regulamin, to po prostu nie pisz i tyle

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2003-09-11 17:35:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, Tomek F. (Fido__) wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Nieprzestrzeganie tego regulaminu powoduje różne konsekwencje. Czy jest
    >+ to w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych?

    A w zgodzie z czym miałyby być np. wszystkie grupy moderowane,
    w tym moderowane "wg uznania moderatora" (np. pl.rec.humor.najlepsze) ?
    A może uważasz że *muszę* tolerować twoje posty na moim
    prywatnym hamsterze (nie piszę przez niego, ale czytam :)) ?

    >+ Bo interpretacje na
    >+ tejże grupie są delikatnie mówiąc sprzeczne.

    IMHO zarzut jest sprzeczny z prawem: jaki przepis *nakazuje*
    udostępnić ci newsy/komputer/stronę_www ?
    Jak koledzy rzekli: "nie chcesz to nie pisz" !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-11 20:01:01
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

> [...]

    > zmusza uczestników do podpisywania się swoim imieniem i nazwiskiem.
    > Nieprzestrzeganie tego regulaminu powoduje różne konsekwencje.

    Tak z ciekawosci jakie? No i w jaki sposob grupa bedzie wiedziala czy Janek
    Pluciński to prawdziwe nazwisko a nie pseudonim? Robicie skany z dowodów
    osobistych?:-)

    HaNkA

  • 6. Data: 2003-09-12 08:34:40
    Od: MARR <u...@g...pl>

    "Tomek F. (Fido__)" wrote:

    > Otóż w/w grupa ustaliła sobie regulamin (umieszczony w FAQ), który
    > zmusza uczestników do podpisywania się swoim imieniem i nazwiskiem.

    Jak sobie ustaliła?
    Poprzez umieszczenie ankiety?
    Nikt nie nabył prawa do własności grupy - więc nikt nie ma prawa wprowadzać
    tam swoich regulaminów.
    Dopóki nikogo nie obrazasz, nie wysyłasz spamu jestes "na prawie".
    Netykieta dopuszcza podpisywanie sie nickiem.

    > Nieprzestrzeganie tego regulaminu powoduje różne konsekwencje.

    Jakie? Odfiltrowanie?
    Chyba nikt nie pisze do Adama Buse ;-)

    > Czy jest
    > to w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych?

    IMO to jest sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem. Z przynajmniej kilku powodów.

    MARR

  • 7. Data: 2003-09-12 13:50:41
    Od: "Tomek F. (Fido__)" <t...@N...gazeta.pl>

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się na temat. Podsumowując widzę 2
    aspekty:

    1. Zgodność z ustawą - oczywiście słuszny jest argument, że jeśli nie
    chcę to nie piszę i przyjmuję go jako sensowny. Przykład z CV znakomicie
    wyjaśnił mi sprawę.

    2. Zgodność ze zdrowym rozsądkiem - każdy może się podpisać jako Stefan
    Batory i już będzie ok. No ale to już nie to miejsce do rozważań...

    pozdrawiam
    Tomek F. (Fido__)