  • 1. Data: 2003-02-14 23:37:21
    Temat: zwrot pieniedzy - jak wyegzekwować ?
    Od: "mehow" <h...@p...pl>

    Sprawa ma sie nastepująco:
    Od firmy "Autonaprawa..." ktora zamiescila ogloszenie
    w gazecie zamówilem skrzynię biegów,
    umówiona cena to 2400zł + koszt wysyłki ( platne za
    zaliczeniem pocztowym). Przesyłka została wysłana przez
    firmę kurjerską. Lecz dostalem inną skrzynię niż zamawiałem.
    Po kontakcie telefonicznym z "Auto..." uzgodniłem że
    odeslę im tę skrzynią a oni natychmiast przyslą mi inna.
    Lecz po uplywie 2 tyg. obiecywania telefonicznego firma
    ta nie wyslala mi po dzien dzisiejszy ospowiedniej skrzyni.
    Dzis gdy zadzwoniłem i zażądałem zwrotu pieniędzy,
    własciciel firmy oswiadczył ze tej skrzyni nie ma, a pieniedzy
    nie ma zamiaru mi oddawać, wręcz straszy że nasle na mnie
    zbirów jak się bedę upominał o pieniądze.
    W związku z tym mam pytanie do Szanownych Grupowiczów:
    Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Jak odzyskać pieniądze?
    Gdzie dochodzić zwrotu pieniążków?

    Z góry ogromnie dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2003-02-15 07:27:29
    Temat: Re: zwrot pieniedzy - jak wyegzekwować ?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Ja bym poszedł do prokuratury złożyć zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa groźby bezprawnej

    Kodeks Karny

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu
    zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-15 10:51:38
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    Stan_Z wrote:
    > Ja bym poszedł do prokuratury złożyć zawiadomienie o popełnieniu
    > przestępstwa groźby bezprawnej

    Znaczy się - Przestępstwa zmuszania?

    --
    Markiz de Vonvanfon