    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 15 Apr 2013 09:41:59 -0700 (PDT)
    Subject: zwrot kosztów dojazdu do sądu z zagranicy
    From: cyrena <e...@g...com>

    Witam!
    Dziś dostałam wezwanie do sądu w charakterze świadka obecność obowiązkowa... w końcu
    jestem osobą pokrzywdzoną, więc powinnam się stawić. To jest kolejna "odsłona" sprawy
    kradzieży z włamaniem. Problem polega na tym, że mieszkam w Irlandii (prawie 4lata) a
    do tego jestem osobą niepełnosprawną. W poprzednim procesie sąd nie zwrócił mi ani
    złotówki za przyjazdy (często po to, żeby dowiedzieć się, że oskarżeni się nie
    stawili i sprawa zostaje przełożona). Nie posiadam takich funduszy, żeby kupić bilet
    (na dziś koszty samej podróży do sądu to ok 300 euro, nie licząc noclegów i
    wyżywienia). Szukam i znaleźć nie mogę przepisu, który by jasno określał zasady
    zwrotu kosztów dojazdu do sądu z zagranicy, koszty noclegu i wyżywienia. Czy mogę
    ubiegać się o zwrot kosztów po 2-3 latach od poprzedniej sprawy, czy ulega to
    przedawnieniu? Nie rozumiem też dlaczego sąd NIE CHCE zaakceptować mojego adresu w
    Irlandii, tylko życzy sobie podanie adresu do korespondencji w Polsce. Jeżeli nie mam
    nikogo bliskiego w Polsce? Jeżeli nie chcę, obciążać ani wtajemniczać w moje sprawy?
    Mieszkam na terenie UE więc chyba też jest jakiś przepis regulujący to wszystko, nie?
    Będę wdzięczna za informacje. Pozdrawiam!