  • 1. Data: 2003-10-17 13:34:39
    Temat: spółka na innym prawie?
    Od: "mer" <b...@w...de>

    Znajomy niemiec, chce założyć z obywatelem polskim spółkę, ale aby nie robić sobie
    kosztów z
    kapitałem zakładowym (ew. akcyjnym) kombinuje o jakiejś spółce angielskiej "Ltd",
    która rządzi się
    innymi prawami.
    Polskie prawo przecież jasno okresla co może zagraniczny podmiot z podmiotem polskim
    zawiązać.
    Chyba, że o czymś nie wiem?
    Po 1 maja zmieni sie coś w tym zakresie?
    Wydaje mi się, że nawet jak cos podpisza to będzie to miało moc zwykłej umowy
    (cywilno-prawnej?)
    pomiedzy dwoma prywatnymi osobami.
    Co wtedy ze sporami w wypadku, gdy jedna ze stron nie wywiąże się z umowy a
    jednocześnie nie
    zapisano w umowie punktu o roztrzyganiu sporów?

    mer

  • 2. Data: 2003-10-21 09:43:13
    Temat: Re: spółka na innym prawie?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
    robić sobie kosztów z
    > kapitałem zakładowym (ew. akcyjnym) kombinuje o jakiejś spółce angielskiej

    No pewnie angielskimi.

    > Polskie prawo przecież jasno okresla co może zagraniczny podmiot z
    podmiotem polskim zawiązać.
    > Chyba, że o czymś nie wiem?

    No na terenie Polski można zawiązac spółkę zgodnie z prawem polskim. Ale
    można tez podpisac tutaj umowę zawiązanie spółki zoo wg. prawa brytyjskiego
    ( private limited company ), tylko że siedziba itd będzie oczyiwście musiała
    być a anglii.

    > Po 1 maja zmieni sie coś w tym zakresie?

    Nie.

    > Wydaje mi się, że nawet jak cos podpisza to będzie to miało moc zwykłej
    umowy (cywilno-prawnej?)
    > pomiedzy dwoma prywatnymi osobami.

    A jaką inną moc może mieć zwykła umowa cywilno-prawna pomiędzy dwoma
    prywatnymi osobami?

    > Co wtedy ze sporami w wypadku, gdy jedna ze stron nie wywiąże się z umowy
    a jednocześnie nie
    > zapisano w umowie punktu o roztrzyganiu sporów?

    No nie wiem. Dowiedz sie, co dokładnie chcą zrobić. Może po prostu
    faktycznie spółkę angielską, która będzie występowała w obrocie jako osoba
    zagraniczna? Po 1 maja tu się z kolei zmieni, bowiem zaczna obowiązywać tzw.
    swobody przepływu i może tak się bardziej rzeczywiście opłaca? Czy
    działalność ma byc prowadzona na terenie polski? Może otworzą oddział?
    Dopytaj się.

    Depi.