  • 1. Data: 2003-10-17 13:31:23
    Temat: Fotograf i wystawianie zdjęć
    Od: "Cbr" <jeton[nospam]@tlen.pl>

    Witam..

    Ostatnio robiłem sobie zdjecia do dyplomu. Zamowilem 6sztuk. do odbioru
    nastepnego dnia.
    Zjawiłem sie nastepnego dnia po zdjecia. Fotograf daje mi 6 sztuk i pokazuje
    jeszcze dwie sztuki mowiac ze moge je od niego odkupic za dodatkowa cene a
    jesli nie to przydadza mu sie na wystawe. hehe.
    Powiedzialem ze potrzebowalem tylko 6 sztuk i mi te dwie dodatkowe nie sa
    potrzebne i nie wyrazam zgody aby można było je wystawić za 'okno'(jest to
    chyba jakis rodzaj naciagania klienta). Poczym gościu niemrawo coś pokiwał
    głową ale chyba zrozumiał to co powiedzialem. Problem polega na tym ze nie
    chce aby zdjecie bylo wystawiane na widok publiczny i na czym moge sie
    poprzec gdy taka sytuacja zaistnieje?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-17 18:22:32
    Temat: Re: Fotograf i wystawianie zdjęć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    (tekst pierwotny: Dz. U. 1994 r. Nr 24 poz. 83)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904)

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,

    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.