  • 1. Data: 2003-11-01 11:29:51
    Temat: Rekojmia - jakie akty prawne?
    Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX>

    Witam,

    chcialbym dowiedziec sie, gdzie moge poczytac o aktach prawnych
    regulujacych sprawe rekojmi? Musze wyslac liscik do sklepu i
    chcialbym dokladnie zacytowac pare paragrafow, zeby nie wypieral
    sie odpowiedzialnosci.

    Dla zainteresowanych:
    Kupilem tusze do drukarki, ktore zepsuly mi drukarke. Drukarka
    w serwisie owego sklepu jest juz ponad 2 miesiace. Jak rozumiem
    sprzedawca ma obowiazek w ciagu 30 dni naprawic to, co jego
    towar zepsul, albo dac mi nowe/oddac pieniadze?

    Dzieki z gory,
    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
    KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

  • 2. Data: 2003-11-01 11:55:20
    Temat: Re: Rekojmia - jakie akty prawne?
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Tomek Jarzynka' wyklawiaturzyl/a w niusie
    3...@a...neostrada.pl taka oto tresc:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    ->piotr

  • 3. Data: 2003-11-01 12:00:57
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Kodeks Cywilny (np. z www.student.lex.pl)

> [...]
    > sprzedawca ma obowiazek w ciagu 30 dni naprawic to, co jego
    > towar zepsul, albo dac mi nowe/oddac pieniadze?

    Nie specjalnie wiem skad te 30 dni, ale generalnie radze przejrzec
    archiwum tej grupy po slowach typy reklamacja, niezgodne z umowa,
    gwarancja, naprawa etc. bo pewnie rekojmia nie wchodzi w ogole w gre.
    Zakladam ze kupiles w tym roku.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-11-01 12:36:05
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal w
    wiadomosci news:3723875.eJl68sMJxr@arista.neostrada.pl...
> [...]
    > sprzedawca ma obowiazek w ciagu 30 dni naprawic to, co jego
    > towar zepsul, albo dac mi nowe/oddac pieniadze?

    Jezeli tusze zepsuly ci drukarke, to tusze z tytulu rekojmi / niezgodnosci z
    umowa (odpowiednio kodeks cywilny - SPRZEDAZ oraz ustawa o szczegolnych
    warunkach sprzedazy konsumenckiej [i czymstam])

    drukarki nie mozesz naprawic z tytulu odpowiedzialnosci jej sprzedawcy, bo
    ona sama sie nie zepsula, tylko zepsuly ja wadliwe kartrige (czy jak to sie
    tam pisze)
    w gre wchodzi jedynie odpowiedzialnosc producenta za produkt.

  • 5. Data: 2003-11-01 14:48:17
    Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX>

    Wirtualna wrote:

> [...]
    > sie tam pisze)
    > w gre wchodzi jedynie odpowiedzialnosc producenta za produkt.

    To jak mi sprzedawca sprzeda zamiast benzyny kwas solny to tez
    nie ponosi za to odpowiedzialnosci?

  • 6. Data: 2003-11-01 15:03:49
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal w
    wiadomosci news:1120553.qjXiHtgAJO@arista.neostrada.pl...

    > To jak mi sprzedawca sprzeda zamiast benzyny kwas solny to tez
    > nie ponosi za to odpowiedzialnosci?
    ponosi, ale z tytulu rekojmi tylko za jakos HCl jako paliwa
    za silnik/samochod nie z tytulu rekojmi lecz odpowiedzialnosci za produkt
    W.

  • 7. Data: 2003-11-01 17:03:32
    Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX>

    Wirtualna wrote:

> [...]
    > ponosi, ale z tytulu rekojmi tylko za jakos HCl jako paliwa
    > za silnik/samochod nie z tytulu rekojmi lecz odpowiedzialnosci za produkt

    A jakie paragrafy reguluja owa odpowiedzialnosc za produkt?
    Czego moge sie domagac?

  • 8. Data: 2003-11-01 17:46:32
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal w
    wiadomosci news:1372569.coT7ja5ttD@arista.neostrada.pl...
    > A jakie paragrafy reguluja owa odpowiedzialnosc za produkt?
    > Czego moge sie domagac?
    przyznam sie, ze nie jestem pewien

    wydaje mi sie ze reguluje to M.IN.
    ustawa o ochronie niektorych praw konsumentow oraz odpowiedzialnosci za
    szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny

    ale tak mi sie tylko wydaje - moge sie dowiedziec, jesli poczekasz do
    wtorku.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-11-01 22:38:16
    Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX>

    Wirtualna wrote:

> [...]
    > szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny
    > ale tak mi sie tylko wydaje - moge sie dowiedziec, jesli poczekasz do

    bylbym zobowiazany