  • 1. Data: 2006-05-11 12:27:09
    Temat: zwolnienie z pracy po macierzyńskim
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Witam
    Czy kobieta która po urodzeniu dziecka i wykorzystaniu urlopu
    macierzyńskiego wraca do pracy podlega jeszcze jakiejś szczególnej
    ochronie przed zwolnieniem? Można jej wypowiedzieć umowę o pracę którą
    ma zawartą na czas określony? Kobieta chce iść na zasiłek dla
    bezrobotnych a potem poszukać innej pracy. Co najlepiej napisać na
    takim wypowiedzeniu?
    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 2. Data: 2006-05-11 12:49:54
    Temat: Re: zwolnienie z pracy po macierzyńskim
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > bezrobotnych a potem poszukać innej pracy. Co najlepiej napisać na takim
    > wypowiedzeniu?

    jezeli to ma byc wypowiedzenie a nie ustanie sotsunku pracy z powodu
    zakonczenia czasu na jaki zostala zawarta umowa to musi to byc
    wypowiedzenie z winy pracodawcy, w zadnym wypadku "za porozumieniem stron"
    czyli np likwidacja stanowiska, reorganizacja itp itd

  • 3. Data: 2006-05-11 12:50:40
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

> [...]
    > potem poszukać innej pracy. Co najlepiej napisać na takim wypowiedzeniu?

    Nie wolno zwolnić kobiety karmiącej, mało tego kobieta taka ma pełne prawo
    aby pójść na urlop wychowawczy i w tym czasie również nie wolno jej zwolnić,
    jeśli jednak zdecyduje się wrócić do pracy to obowiązuje stara pensja
    (pracodawca nie może zmienić jej wynagrodzenia na niższe, jeśli to zrobi to
    kobieta dostaje dodatek).Przysługują jej również dwie półgodzinne przerwy na
    karmienie piersią. Zamiast dwóch przerw, może mieć jedną godzinną i np.
    wyjść wcześniej. Jeśli pracuje mniej niż cztery godziny, taka przerwa jej
    nie przysługuje, a jeśli mniej niż sześć, ma tylko jedną półgodzinną
    przerwę.
    Do czasu, kiedy dziecko nie skończy czterech lat, nie może pracować dłużej
    niż osiem godzin dziennie, w nocy, ani wyjeżdżać w delegację, jeśli nie
    wyrazina to zgody.
    Pracodawca może ją zwolnić tylko wtedy, jeśli zakład ogłosi upadłość albo
    likwidację oraz dyscyplinarnie (np. za kradzież). Jeśli w zakładzie
    funkcjonuje związek zawodowy, to on musi wydać zgodę na "dyscyplinarkę",
    nawet jeśli nie jest jego członkiem.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2006-05-11 13:04:03
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" napisał:

    > Można jej wypowiedzieć umowę o pracę którą ma zawartą na czas
    > określony? Kobieta chce iść na zasiłek dla bezrobotnych a potem
    > poszukać innej pracy. Co najlepiej napisać na takim wypowiedzeniu?

    To znaczy, ona chce wypowiedzieć umowę? Jeżeli w umowie jest klauzula
    o możliwości jej wcześniejszego wypowiedzenia z terminem
    dwutygodniowym (umowa powyżej 6 m-cy), to można. Jeżeli nie, musi
    "dopracować" do końca umowy. No chyba,. że wcześniej nastąpiła
    likwidacja firmy.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 5. Data: 2006-05-11 14:54:51
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Dałem ciała ;) miało być że umowa jest na czas nieokreślony, poza tym
    to tej kobiecie zalezy na tym zeby ja pracodawca zwolnil w taki sposób
    aby przysługiwało jej prawo do zasiłku, chodzi o to jakie pracodawca
    ma jej dać wypowiedzenie tak aby ani on, ani ona nie mieli kłopotów.

    Grzesiex

  • 6. Data: 2006-05-12 00:03:25
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby przysługiwało jej prawo do zasiłku, chodzi o to jakie pracodawca
    > ma jej dać wypowiedzenie tak aby ani on, ani ona nie mieli kłopotów.

    Może dla tej kobiety lepszym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z
    urlopu wychowawczego (przez 3 lata Skarb Państwa płaci składki E + R
    od kwoty ok. 400 zł, przez 2 lata zasiłek wychowawczy - jeżeli dochód
    kwalifikuje).
    Zasiłek dla bezrobotnych zwykle tylko przez 6 miesięcy przy
    wypowiedzeniu przez pracodawcę.
    Przy umowie na czas nieokreślony pracodawca musi podać przyczynę
    wypowiedzenia.
    Jeżeli przyczyną będzie likwidacja stanowiska pracy lub zmiany
    organizacyjne a firma zatrudnia ponad 19 pracowników, to firma musi
    wypłacić odprawę z tytułu rozwiązania umowy o pracę z przyczyn
    niedotyczącyh pracownika.

    wa