  • 1. Data: 2006-01-03 09:33:53
    Temat: zwolnienie z pracy
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Mam prośbę o rozwikłanie "zagadki", która chodzi mi po głowie. A mianowicie:
    Skoro jestem pełnoletni i posiadam prawo do składania oświadczeń woli
    opartych na KC to dlaczego muszę w zakładzie pracy, w którym jestem
    zatrudniony na umowę o pracę przedkładać zwolnienia lekarskie, a nie mogę
    składać pisemnego oświadczenia o tym, że byłem w takich to a takich dniach
    chory i w związku z tym nie mogłem świadczyć pracy? Czy złożenie przeze mnie
    takiego oświadczenia byłoby wystarczającym dowodem, aby uznać, że nieobecność
    w pracy jest usprawiedliwiona?

    pzdr.
    Rafał

  • 2. Data: 2006-01-03 09:36:50
    Temat: Re: zwolnienie z pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał napisał(a):

> [...]
    > składać pisemnego oświadczenia o tym, że byłem w takich to a takich dniach
    > chory i w związku z tym nie mogłem świadczyć pracy?

    Musisz bo taki sposób usprawiedliwienia nieobecności przewiduje prawo.
    Według twojego propozycji pracodawca mógłby sobie złożyć oświadczenie że
    za te i te dni ci nie płaci bo nie ma pieniędzy i jest usprawiedliwiony.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-03 09:59:35
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Rafał <k...@g...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Ależ mozesz sie tak usprawiedliwić, przecież masz rację, że jesteś
    pelnoletni. Tyle tylko, że:
    - nie nabędziesz prawa do wynagrodzenia za ten okres (jak będziesz miał
    zwolnienie to patrz jakie dziwne - pracodawca, chcąc nie chcąc, musi Ci
    zapłacić)
    - Pełnoletni pracodawca moze uznać, że nie odpowiada mu taki pracownik,
    który choruje i może Ci przedstawić swoje oswiadczenie woli, jak to miedzy
    pełnoletnimi, że cię natychmiast wywala ( popatrz jak to dziwnie jest
    urządzone - jak masz zwolnienie to pełnoletni pracodawca jest jak
    ubezwłasnowolniony - nie moze cię wywalic tak ot, od razu, musi trochę
    dłuzej poczekać)

    Boszzzz, ludziom to naprawdę się w dupach przewraca. Mam propozycję: załóz
    sobie własną firmę. Tam z cała pewnoscią bedziesz mógł się na
    wymarzonych,pełnoletnich zasadach usprawiedliwiać.

    R - zdumiony

    PS A moze spróbujesz wtedy tego usprawiedliwienia przy wezwaniach ze
    skarbówki, albo z ZUSu, a moze przy kontroli? Powodzenia i napisz jak było

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2006-01-03 10:03:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > lekarskie, a nie mogę składać pisemnego oświadczenia o tym, że byłem
    > w takich to a takich dniach chory i w związku z tym nie mogłem

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15.05.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności
    w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy.
    DzU Nr 60/1996 poz. 281

    Usprawiedliwianie nieobecności w pracy

    § 1. Przyczynami usprawiedliwiającymi nieobecność
    pracownika w pracy są zdarzenia i okoliczności
    określone przepisami prawa pracy, które uniemożliwiają
    stawienie się pracownika do pracy i jej świadczenie,
    a także inne przypadki niemożności wykonywania
    pracy wskazane przez pracownika i uznane przez
    pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w pracy.
    [...]
    § 3. Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
    1) zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do pracy,
    wystawione zgodnie z przepisami o orzekaniu o czasowej
    niezdolności do pracy,
    2) decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego,
    wydana zgodnie z przepisami o zwalczaniu chorób zakaźnych
    - w razie odosobnienia pracownika z przyczyn przewidzianych tymi przepisami,
    3) oświadczenie pracownika - w razie zaistnienia okoliczności
    uzasadniających konieczność sprawowania przez pracownika
    osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu
    nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły,
    do której dziecko uczęszcza,
    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego
    stawienia się, wystosowane przez organ właściwy w
    sprawach powszechnego obowiązku obrony, organ
    administracji rządowej lub samorządu terytorialnego,
    sąd, prokuraturę, policję lub organ prowadzący
    postępowanie w sprawach o wykroczenia -
    w charakterze strony lub świadka w postępowaniu
    prowadzonym przed tymi organami, zawierające
    adnotację potwierdzającą stawienie się
    pracownika na to wezwanie,
    5) oświadczenie pracownika potwierdzające
    odbycie podróży służbowej w godzinach nocnych,
    zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia
    pracy nie upłynęło 8 godzin, w warunkach
    uniemożliwiających odpoczynek nocny.