  • 1. Data: 2008-04-05 08:02:59
    Temat: zwolnienie powyżej 30 dni
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jestem przekonany, że z mojej strony dopełniłem obowiązku ale
    przedłużająca się sytuacja rodzi we mnie wątpliwości czy aby ktoś nie
    będzie mi chciał zrobić koło pióra. Pierwszego dnia po zakończeniu
    zwolnienia stawiłem się do pracy. Podpisałem listę, uzupełniłem
    korespondencję. I zostałem odesłany do domu przez zwierzchnika z uwagi
    na brak aktualnych badań oraz z informacją, że skierowanie na takowe
    badania otrzymam do domu. Na wszelki wypadek sprawdziłem (sprawdzam
    codziennie) skrzynki e-mailowe oraz skrzynkę tradycyjną i nic. Z
    dzisiejszą sobotą to już 3 dzień. Czy są jakiekolwiek podstawy żeby się
    do mnie przyczepić? Ponoć na każdego można znależć paragraf :) ale ja
    nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić. Wg mnie reszta leży po stronie
    pracodawcy.

    PS Znajoma zwróciła mi uwagę, że takowe zaświadczenie (o zdolności do
    pracy) powinien wystawić ostatni lekarz wystawiający L4 ale jakoś mi się
    nie widzi. Tym bardziej, że w moim przypadku był to zlepek paru chorób i
    paru lekarzy diagnozujących i prowadzących. A z tego co doczytałem o
    zdolności orzeka (podpisuje kwity itp.) lekarz medycyny pracy.

    --
    The Gnome

  • 2. Data: 2008-04-05 08:54:28
    Temat: Re: zwolnienie powyżej 30 dni
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "gazebo" <g...@c...net> wrote in message

    > PS Znajoma zwróciła mi uwagę, że takowe zaświadczenie (o zdolności do
    > pracy) powinien wystawić ostatni lekarz wystawiający L4

    Tak było w moim przypadku - bez tego nie chcieli mnie dopuścić do pracy ale
    załatwienie tego leżało w mojej gestii (zresztą lekarz doskonale o tym
    wiedział) - nie wiem czy słusznie ale jednak.

    A.

  • 3. Data: 2008-04-05 09:07:01
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Gruby Jendrek pisze:

    > Tak było w moim przypadku - bez tego nie chcieli mnie dopuścić do pracy ale
    > załatwienie tego leżało w mojej gestii (zresztą lekarz doskonale o tym
    > wiedział) - nie wiem czy słusznie ale jednak.

    Jednak wpierw muszę dostać skierowanie do lekarza medycyny pracy, to co
    on uzna za stosowne to już inna bajka. Na podstawie zaświadczenia od
    lekarza nie mającego uprawnień medycyny pracy moim skromnym zdaniem
    pracodawca nie może dopuścić mnie do pracy.

    --
    The Gnome

  • 4. Data: 2008-04-05 10:06:15
    Od: gazebo <g...@c...net>

    gazebo pisze:

> [...]
    > lekarza nie mającego uprawnień medycyny pracy moim skromnym zdaniem
    > pracodawca nie może dopuścić mnie do pracy.

    Doznalazłem coś takiego:
    Obowiązek pracodawcy skierowania na badania kontrolne po wyczerpaniu
    okresu zasiłku chorobowego dotyczy pracownika, który po upływie tego
    okresu stawił się do pracy i zgłosił gotowość do jej wykonywania (wyrok
    SN z 2001-09-21 I PKN 639/00 OSNAPiUS 2003/17/415).

    Tak wiec uważam, że tryb dalszego postępowania jest uzależniony od
    pracodawcy a nie ode mnie. Stawiałem się do pracy codziennie sprawdzając
    czy otrzymałem skierowanie na badania.

    --
    The Gnome

  • 5. Data: 2008-04-05 15:30:58