  • 1. Data: 2008-04-04 20:11:42
    Temat: Dopłata do kursu nauki jazdy - czy słusznie ?
    Od: j...@o...pl

    Witam

    Pod koniec stycznia 2008 roku zapisalem sie na kurs nauki jazdy w
    jednym z warszawkich Ośrodków szkolenia kierowców. W dniu zapisu
    zostałem poinformowany o jego cenie (1160 zł łącznie z badaniami
    lek.). Cena taka widniała również w cenniku zamieszczonym na stronie
    www ośrodka. Płatności uregulowałem przed przystąpieniem do części
    praktycznej (jazdy).
    Ośrodek w którym się szkoliłem w trakcie trwania mojego kursu zmienił
    auta szkoleniowe (corsa -> yaris), informacja taka widniała na stronie
    www ośrodka jeszcze prze moim przystąpieniem do kursu.

    Podczas jazd (w okolicach 15 godziny) zostałem poinformowany przez
    mojego instruktora, że musze dopłacić ponad 300 zł ze wzglęgu na
    zmianę samochodów. Dodatkowych płatności oczywiście nie uregulowałem,
    gdyż wg moich informacji konsument, który uprzednio został
    poinformowany o cenie produktu/usługi oraz dokonał wpłat w oczekiwanej
    wysokości, nie ma obowiązku pokrywać ewentualnych zmian w cenie.

    Kurs ukończyłem, jednak ośrodek nie chce mi wydać dokumentów, które są
    niezbędne przy zapisie na egzamin, dopuki nie ureguluje dopłaty.

    Czy takie postępowanie w myśl prawa jest właściwe ? i czy istnieją
    jakieś uregulowania prawne, które mogły by podtrzymać moje
    stanowisko ?

    Z góry dziekuje za wypowiedzi.

  • 2. Data: 2008-04-05 17:51:07
    Temat: Re: Dopłata do kursu nauki jazdy - czy słusznie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Poszukaj w archiwum wątków o uzależnianiu wydania świadectwa szkolnego czy
    dyplomu od uregulowania należności za szkołę. Bo sytuacja jest analogiczna.
    W skrócie. Ośrodek ma Ci wydać dokumenty, a może sobie ewentualnie
    dochodzić swojego roszczenia przez sąd.