  • 1. Data: 2006-01-08 13:08:02
    Temat: zwolnienie lekarskie pracownika - pytanie
    Od: "Meg" <q...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, może ktoś z Was mi udzieli odpowiedzi:

    Pracownik poszedł na chorobowe. Pierwsze miesięczne zwolnienie dostarczył do
    pracodawcy w terminie i tu wszystko OK, wiadomo było, że ma zwolnienie, na jak
    długo itp., płatnikiem 'zasiłku' był pracodawca..

    Po miesiącu pracownik otrzymał dalsze zwolnienie (za które zasiłek już będzie
    wypłacał ZUS) jednak nie dostarczył go do pracodawcy..i teraz pytanie:
    Czy pracownik mógł dostarczyć owo zwolnienie bezpośrednio do ZUSu?
    Jeśli tak, skąd pracodawca ma wiedzieć czy pracownik ma zwolnienie i na jak
    długo? Wiem, że teoretycznie pracownik ma 3 dni na powiadomienie pracodawcy o
    zwolnieniu, ale co w przypadku gdy tego nie zrobił? Jak to udowodnić, skoro
    pracownik może zrobić to teoretycznie przez telefon (brak jakichkolwiek
    dowodów)..
    Czy pracodawca w sytuacji gdy pracownik nie poinformował o dalszym zwolnieniu
    ma prawo dać mu wypowiedzenie? (nawet dyscyplinarne - przecież nie wie czy
    pracownik nie porzucił pracy..)

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam

    Meg

  • 2. Data: 2006-01-08 14:38:48
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie pracownika - pytanie
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Meg" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwolnieniu
    > ma prawo dać mu wypowiedzenie? (nawet dyscyplinarne - przecież nie wie czy

    Od pracownika ZUS nie przyjmie zwolnienia, bez potrzebnych dokumenów z
    zakładu.
    Do ZUS trzeba wypełnić druk na którym wykazuje się zarobki z ostatnich
    miesięcy lub 1 roku pracy /zależy od charakteru wynagradzania/ na podsytawie
    czego ZUS wie jaki ma wypłacać zasiłek.

  • 3. Data: 2006-01-08 15:06:48
    Od: q...@o...pl

> [...]
    > miesięcy lub 1 roku pracy /zależy od charakteru wynagradzania/ na podsytawie

    Hmm, a czy istnieje jakaś szansa, że jednak przyjęli w ZUSie to zwolnienie, a
    prośbę o uzupełnienie druku przyślą do zakładu pracy np. pocztą?
    Wiem, że to może głupi pomysł, ale w sumie po ZUSie można się wszystkiego
    spodziewać.. tak mi się nasunęło ;-)

  • 4. Data: 2006-01-08 18:15:12
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prośbę o uzupełnienie druku przyślą do zakładu pracy np. pocztą?
    > Wiem, że to może głupi pomysł, ale w sumie po ZUSie można się wszystkiego

    Nie przyjeli, bo dokumenty do wypłaty zasiłku muszą być kompletne. Osoba ta
    jest dalej pracownikiem i do ZUS składa pracodawca.