  • 1. Data: 2003-03-03 09:42:09
    Temat: WEKSEL-jak powinien byc wypelniony
    Od: "Trybik" <m...@w...pl>

    Dzien dobry,
    jakiejs firmie udzielilem malej pozyczki na pewnych warunkach opisanych w
    umowie, jako zabezpieczenie prezes firmy wystawil mi weksel na te kwote.
    Umowa zostala zarejestrowana w US i zostal odprowadzony podatek.
    Mam pewne watpliwosci co do wypelnienia weksla, ma on byc zaplacony
    1.09.2003 do moich rak w Warszawie. Na wekslu jest pieczatka firmy i
    pieczatka prezesa wraz z jego nieczytelnym podpisem.
    Ktos mi powiedzial, ze ten weksel jest niewazny, bo
    po pierwsze powinien byc poswiadczony u notariusza,
    po drugie nie powinno byc zadnych pieczatek, tylko odrecznie napisane imie i
    nazwisko, jaka funkcje pelni, moze byc adres firmy, a takze nr dowodu
    osobistego. Czy to prawda?
    Czy powinien tu byc w takim razie równiez czytelny podpis? pod tymi danymi?
    Czy po slowie "na zlecenie" powinno byc wpisane moje nazwisko lub np. na
    okaziciela?
    Co sie wpisuje po slowie "platny"? Czy mozna na wekslu wpisac, ze dotyczy
    umowy z dnia ....?
    Czy to prawda, ze takiego weksla nie mozna skladac na pol? ani nic na
    odwrocie pisac?

    Dziekuje za wyjasnienie moich watpliwosci - M.

  • 2. Data: 2003-03-03 16:41:18
    Temat: Re: WEKSEL-jak powinien byc wypelniony
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Trybik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje za wyjasnienie moich watpliwosci - M.

    zobacz w prawie weslowym
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

  • 3. Data: 2003-03-03 21:21:36
    Od: von Rutkov <r...@w...pl>

    Użytkownik Trybik

    www.weksel.pl

    pozdrawiam
    von Rutkov

  • 4. Data: 2003-03-05 01:00:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem weksel jest ważny.
    Prawo wekslowe określa co ma być w wekslu. Jednak nie zabrania innych
    zapisów. Zresztą, nie ma nigdzie wymogu, że weksel ma być wypisywany
    ręcznie. Zasadniczo w całości (oczywiście poza podpisem) może być nawet
    wydrukowany na drukarce i tylko podpisany. Wówczas trzeba jedynie wnieść
    stosowną opłatę skarbową i tyle.
    Opatrznie weksla pieczęcią tamtej firmy i podpisem prezesa ma ten skutek
    prawny, że dłużnikiem jest nie prezes, tylko jego firma (pod warunkiem, że
    ma osobowość prawną). Gdyby pieczęci nie było, to dłużnikiem byłby prezes
    jako osoba fizyczna.