  • 1. Data: 2002-10-01 15:46:48
    Temat: zus od studenta
    Od: Pawel Janik <j...@d...agh.edu.pl>

    witam wszystkich

    jestem stusentem studiow dziennych, i otrzymalem pewna propozycje
    zarabiania, i zastanawiam sie nad kilkoma rzeczami.

    aby skorzystac z oferty musialbym zalozyc wlasna dzialalnosc gospodarcza
    (jednoosobowa), i wykonywal bym pewne uslugi na rzecz klientow.
    dochody bylyby raczej niewielkie,

    podstawowe pytanie: czy jestem zobowiazany do placenia skladni zus? (gdzies
    na stronach zusu wyczytalem, iz student moze sie dobrowolnie ubezpieczyc -
    wniosek, nie jest to obowiazkowe, ale tam byly pewne 'ale...'

    inna sprawa: czy normalne rozliczanie sie jest skomplikowane, i bylby mi
    potrzebny jakis ksiegowy, czy poradze sobie sam?

    --
    Pawel Janik

  • 2. Data: 2002-10-01 15:55:56
    Temat: Re: zus od studenta
    Od: "lahudra" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > inna sprawa: czy normalne rozliczanie sie jest skomplikowane, i bylby mi
    > potrzebny jakis ksiegowy, czy poradze sobie sam?
    Z tego co mi wiadomo, to nie ma zadnych ulg dla studentów i trzeba niestety
    "Zusik" placic:)

    pozdr.... Grzegorz

  • 3. Data: 2002-10-02 18:32:12
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > Z tego co mi wiadomo, to nie ma zadnych ulg dla studentów i trzeba
    niestety
    > "Zusik" placic:)

    a dla swiezych absolwentow?

  • 4. Data: 2002-10-03 19:14:37
    Od: "Alex" <a...@p...onet.pl>

    Ktoś wysłał z adresu <j...@d...agh.edu.pl> następującego posta:

    > aby skorzystac z oferty musialbym zalozyc wlasna dzialalnosc
    > gospodarcza (jednoosobowa), i wykonywal bym pewne uslugi na rzecz
    > klientow. dochody bylyby raczej niewielkie,

    Po co komplikować sobie życie???
    AFAIK mając działalność musisz płacić ZUS
    Studenci są AFAIK zwolnieni z ZUSu przy umowie o dzieło i umowie
    zleceniu.

    > inna sprawa: czy normalne rozliczanie sie jest skomplikowane, i bylby
    > mi potrzebny jakis ksiegowy, czy poradze sobie sam?

    Możesz dać radę lub zatrudnić księgową za 50 PLN.
    Ale przy umowie o dzieło/zlecenie nie ma tych problemów

    Pozdrawiam
    Alex

    howuser&userid=47009
    92