    From: Pawel Janik <j...@d...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zus od studenta
    Date: Tue, 01 Oct 2002 17:46:48 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@plus.ds14.agh.edu.pl

    witam wszystkich

    jestem stusentem studiow dziennych, i otrzymalem pewna propozycje
    zarabiania, i zastanawiam sie nad kilkoma rzeczami.

    aby skorzystac z oferty musialbym zalozyc wlasna dzialalnosc gospodarcza
    (jednoosobowa), i wykonywal bym pewne uslugi na rzecz klientow.
    dochody bylyby raczej niewielkie,

    podstawowe pytanie: czy jestem zobowiazany do placenia skladni zus? (gdzies
    na stronach zusu wyczytalem, iz student moze sie dobrowolnie ubezpieczyc -
    wniosek, nie jest to obowiazkowe, ale tam byly pewne 'ale...'

    inna sprawa: czy normalne rozliczanie sie jest skomplikowane, i bylby mi
    potrzebny jakis ksiegowy, czy poradze sobie sam?

    --
    Pawel Janik