  • 1. Data: 2004-06-09 12:13:28
    Temat: zniesławienie w internecie
    Od: "radek" <r...@t...pl>

    prosze o pomoc

    Mam taka przykra sytuacje, na pewnym forum dyskusyjnym webmaster-admin tej
    strony pisze o mnie nieprawdy, poniza, zniewaza mnie publicznie na
    ogolnodostepnym forum

    Wiem ze moge powolac na Art. 212 [Zniesławienie], ale ten webmaster mimo
    moich nalegan nie chce usunac, zamyka mozliwosc odpisania, uniemozliwia
    mnie w ten sposób bronienie się.

    Czy ktos wie jak skutecznie zazadac by usunac te krzywdzace mnie posty?
    Wezwac policje? czy jest inny sposob?

    Prosze o pomoc!

    Załamany uzytkownik

    Radek

  • 2. Data: 2004-06-09 12:54:37
    Temat: Re: zniesławienie w internecie
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > mnie w ten sposób bronienie się.
    >
    > Czy ktos wie jak skutecznie zazadac by usunac te krzywdzace mnie posty?

    Przede wszystkim zwrocilabym sie do wlasciciela tej strony o interwencje.
    Jezeli to nic nie da - mozna zlozyc doniesienie na policji / w prokuraturze i
    wpuscic sprawe na droge karna, albo ewentualnie wytoczyc powodztwo cywilne
    powolujac sie na naruszenie dobr osobistych.

    Jednak dwa ostatnie sposoby zalatwienia tej sprawy sa zmudne i nie daja
    gwarancji wygranej, a poza tym trzeba sie tez liczyc z kosztami, wiec polecam
    jednak mimo wszystko probe alarmowania wlasciciela strony.

  • 3. Data: 2004-06-09 13:06:27
    Od: "radek" <r...@t...pl>

> [...]
    polecam
    > jednak mimo wszystko probe alarmowania wlasciciela strony.

    Dzieki za rade, ale to nic nie da, bo ten webmaster to jest wlasnie
    wlasciciel tej strony :(

  • 4. Data: 2004-06-09 13:33:36
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    jesli nie uzyl twojego imienia i nazwiska to nie masz podstaw zeby go
    skarzyc

    --

    HardwireD - R320s & R520m user

  • 5. Data: 2004-06-09 13:47:56
    Od: "radek" <r...@t...pl>

    > jesli nie uzyl twojego imienia i nazwiska to nie masz podstaw zeby go
    > skarzyc

    ale uzyla mojego nicku... :(

    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.

    Art. 24. § 1. (7) Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym
    działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono
    bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba,
    która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia
    jego skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej treści
    i w odpowiedniej formie. Na zasadach przewidzianych w kodeksie może on
    również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy
    pieniężnej na wskazany cel społeczny.
    § 2. Jeżeli wskutek naruszenia dobra osobistego została wyrządzona szkoda
    majątkowa, poszkodowany może żądać jej naprawienia na zasadach ogólnych.

  • 6. Data: 2004-06-09 13:50:24
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > jesli nie uzyl twojego imienia i nazwiska to nie masz podstaw zeby go
    > skarzyc

    Może - dobrem osobistym jest także pseudonim. W tym wypadku - nick.

  • 7. Data: 2004-06-09 14:00:48
    Od: Gabrys <s...@N...poczta.onet.pl>

    radek napisał(a):

    > Dzieki za rade, ale to nic nie da, bo ten webmaster to jest
    > wlasnie wlasciciel tej strony :(

    wlascicielem fizycznym serwera, lacza? moze jest tylko jednym z userow
    danego serwera na ktorym jego strona jest hostowana?
    wtedy zwroc sie do administratora serwera...

    Greets,
    Gabrys

  • 8. Data: 2004-06-09 14:01:50
    Od: Gabrys <s...@N...poczta.onet.pl>

    radek napisał(a):

    > Dzieki za rade, ale to nic nie da, bo ten webmaster to jest
    > wlasnie wlasciciel tej strony :(

    wlascicielem fizycznego serwera, lacza? moze jest tylko jednym z userow

  • 9. Data: 2004-06-09 14:06:24
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    > Może - dobrem osobistym jest także pseudonim. W tym wypadku - nick.

    to zycze powodzenia :)
    juz widze sprawe w sadzie :P

  • 10. Data: 2004-06-09 14:11:15
    Od: "radek" <r...@t...pl>

    > wlascicielem fizycznego serwera, lacza? moze jest tylko jednym z userow
    > danego serwera na ktorym jego strona jest hostowana?
    > wtedy zwroc sie do administratora serwera...

    Sprobowalem wyslac do administratora serwera darmowych kont ale to jest
    niestety w members.lycos.co.uk, watpie mi ci anglicy umieli czytac po polsku
    :(
    Oczywiscie do nich pisalem po angielsku, i kazali czekac: as soon as
    possible :(