  • 1. Data: 2005-05-18 09:12:05
    Temat: zniesławienie, pomówienie
    Od: Bożena<b...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc prawną!!! Jestem (młodą inie zepsutą)Radną w małym
    miasteczku. Na jednej z komisji przekazałam informację, o którą zostałam
    poproszona przez znajomą(emerytowany długoletni nauczyciel), dotyczyła ona
    sprzedaży alkoholu gimnazjalistom podczas jednego z festynów (było to piwo, a
    sprzedawała je córka dyrektor szkoły na terenie której festyn miał miejsce). Mój
    rozmówca poprosił mnie również o to, abym zwróciła uwagę władz na to, iż głowny
    organizator festynu (dyrektor GOK)sam od alkoholu nie stronił. Na czym polega
    mój problem? Ww osoby złożyły na mnie skargę do przewodniczącej Rady, o
    pomówienie i zniesławienie, jak również wiadomość że są gotowe oddać sprawę do
    Sądu i dlatego proszę mi wyjaśnić, czy faktycznie miało tu miejsce pomówienie i
    zniesławienie? Dodam, że jako osoba publiczna zdaję sobie sprawę, że muszę
    ważyć słowa, które wypowiadam i informacje, które przekazuję, aby nikogo nie
    obrazić, ale czy w tym konkretnym przypadku(rozumiem, że osoby te chcą się
    bronić), doszło do zniesławienia. Proszę o wyjaśnienie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-18 14:41:37
    Temat: Re: zniesławienie, pomówienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bożena" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6f0t5$pk9$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    się
    > bronić), doszło do zniesławienia. Proszę o wyjaśnienie

    Tak bowiem sprzedaż alkoholu nieletnim jest przestępstwem, zaś
    niemoralne prowadzenie dyrektora jest podważaniem autorytetu, jaki jest
    mu potrzebny do sprawowania funkcji. Pozostaje Ci udowodnić swoje
    zarzuty.

  • 3. Data: 2005-05-18 15:56:53
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d6fkfi$2d$1@nemesis.news.tpi.pl> Robert Tomasik napisal(a):

    > się

    Pytanie brzmi:
    czy (nagłośnienie nagannego zachowania-przyp. mój) JEST zniesławieniem?

> [...]
    > niemoralne prowadzenie dyrektora jest podważaniem autorytetu, jaki jest
    > mu potrzebny do sprawowania funkcji. Pozostaje Ci udowodnić swoje

    Moim zdaniem, _to_ nagłośnienie NIE jest zniesławieniem.

    Takie naganne zachowanie (wg. opisu) miało FAKTYCZNIE miejsce.
    A (wg. mojego rozumienia) zniesławieniem jest FAŁSZYWE (niezgodne z prawdą)
    przedstawienie w złym świetle osoby, instytucji.
    Oczernienie-inaczej

    Pewnie nie będziesz miała trudności w znalezieniu świadków ich czynów.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 4. Data: 2005-05-18 17:22:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Green" <z...@u...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości
    US.AQUA...

    > Pytanie brzmi:
    > czy (nagłośnienie nagannego zachowania-przyp. mój) JEST
    zniesławieniem?

    Nie, pod warunkiem, ze jakby co, to się potrafi owo naganne zachowanie
    udowodnić.

    > Moim zdaniem, _to_ nagłośnienie NIE jest zniesławieniem.

    Pod warunkiem, że potrafi się dowieść, ze tak było.

    > Pewnie nie będziesz miała trudności w znalezieniu świadków ich czynów.

    To obecnie jedyne wyjście.