    From: Magda <m...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zmiany w przepisach o komornikach - HELP ME :)))
    Date: Fri, 25 Jan 2002 23:01:18 +0100

    Coś słyszałam o zmianach w przepisach o komornikach - na czym one
    polegają czy ktoś z Was mi powie ?
    Dowiedziałam się że m.in. komornik może domagać się od banku
    udzielenie
    informacji o numerze konta klienta zarówno rachunku typu ROR jak i
    konta firmy
    ( spółka cywilna ).Dotąd ponoć musiał znać numer konta,aby móc zająć
    konto bankowe.
    Jestem po drugiej stronie barykady - to znaczy ściga mnie komornik za
    niezapłacony podatek drogowy z 1997.
    Czy może zająć mi konto firmowe ?
    Co radzicie ?
    Problem jest w tym, że należność główna to pestka ( około 1 tys. zł )
    -
    na to mogę odżałować pieniądze,ale najgorsze są odsetki ( około 2 tys.

    było latem ).Koszty jego jako komornika pewnie też są spore.Czy ktoś
    umie powiedzieć
    jakie są to koszty i od czego zależą ? od wysokości zaległości ?
    O przedawnieniu chyba nie ma mowy -kiedyś przesłali mi listem
    poleconym wezwanie,które niestety odebrałam.
    Dotąd dość bezczelnie faceta olewałam.
    Czy uda mi sie jakoś z tego wykręcić - mam na myśli odsetki i te
    koszty dodatkowe ?
    Może jakiś pomysł ?
    Jeszcze jedno - on kiedyś mi powiedział że muszę koniecznie płacić u
    niego gotówką.
    Na jakimś wezwaniu z urzędu mam numer racunku danego urzędu skarbowego
    czy innej
    instytucji czy mogę np. wpłacić na ten rachunek należnośc główną.
    Czy to prawda że komornik wpierw zabezpiecza swoje należności, potem
    odsetki,które
    pewnie też trafiają do niego,a na końcu pieniądze dopiero idą na
    poczet należności głownej ? W ten sposób odsetki cały czas mi rosną.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

    M.