  • 1. Data: 2003-10-14 17:01:04
    Temat: zmiana prawa?
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

    Witam!
    Podopno od lipca tego roku zmieniły się nieco przepisy prawne itp. Czy
    została podwyższona górna granica kary (wcześniej było chyba maks 8 lat)
    artykułu dotyczacego możliwość dobrowolnego poddania się karze?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2003-10-14 18:34:47
    Temat: Re: zmiana prawa?
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

    Źle się wyraziłem :

    Chodzi dokładnie o zmiane artykułu z którego może skorzystać oskrażony.
    Dobrowolne poddanie się karze.
    Wcześniej mógł się ubiegać o takie coś pod warunkiem, że przestępstwo nie
    było zagrożone wyższą karą niż 8 lat. Podobno słyszałem, że od lipca 2003
    zmieniło się coś i tą granicę podwyższono. Czy to prawda??Jeśli tak to o
    ile?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-14 19:45:26
    Od: kam <X...@X...plX>

    Webster wrote:

> [...]
    > zmieniło się coś i tą granicę podwyższono. Czy to prawda??Jeśli tak to o

    teraz jest:
    Art. 387. § 1. Do chwili zakończenia pierwszego przesłuchania wszystkich
    oskarżonych na rozprawie głównej oskarżony, któremu zarzucono
    _występek_, może złożyć wniosek o wydanie wyroku skazującego i
    wymierzenie mu określonej kary lub środka karnego bez przeprowadzania
    postępowania dowodowego; jeżeli oskarżony nie ma obrońcy z wyboru, sąd
    może, na jego wniosek, wyznaczyć mu obrońcę z urzędu.

    § 2. Sąd może uwzględnić wniosek oskarżonego o wydanie wyroku
    skazującego, gdy okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości i cele postępowania zostaną osiągnięte mimo
    nieprzeprowadzenia rozprawy w całości; uwzględnienie takiego wniosku
    jest możliwe jedynie wówczas, gdy nie sprzeciwią się temu prokurator, a
    także pokrzywdzony należycie powiadomiony o terminie rozprawy oraz
    pouczony o możliwości zgłoszenia przez oskarżonego tego wniosku.

    § 3. Sąd może uzależnić uwzględnienie wniosku oskarżonego od dokonania w
    nim wskazanej przez siebie zmiany. Przepis art. 341 § 3 stosuje się
    odpowiednio.

    § 4. Przychylając się do wniosku sąd może uznać za ujawnione dowody
    wymienione w akcie oskarżenia lub dokumenty przedłożone przez stronę.

    § 5. Jeżeli wniosek złożono przed rozpoczęciem rozprawy, sąd rozpoznaje
    go na rozprawie.

    KG

  • 4. Data: 2003-10-14 20:11:54
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > § 3. Sąd może uzależnić uwzględnienie wniosku oskarżonego od dokonania w
    > nim wskazanej przez siebie zmiany. Przepis art. 341 § 3 stosuje się

    Dzięki, ale jest jakaś określona granica ???? Chodzi tu o zagrożenie karą
    (do ilu maksymalnie lat ).
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-10-14 20:49:03
    Od: kam <X...@X...plX>

    Webster wrote:
    > Dzięki, ale jest jakaś określona granica ???? Chodzi tu o zagrożenie karą
    > (do ilu maksymalnie lat ).

    ma być występek, górnej granicy nie ma

    KG

  • 6. Data: 2003-10-15 06:04:43
    Od: "Webster" <p...@o...pl>

    > ma być występek, górnej granicy nie ma
    >
    > KG

    Ok wielkie dzieki!
    Rozumiem, ze wystepek będzie to przestępstwo zagrożone np. od roku do lat 10
    ? A od 3 do 15 to już zbrodnia?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-10-15 19:16:04
    Od: kam <X...@X...plX>

    Webster wrote:
    > Rozumiem, ze wystepek będzie to przestępstwo zagrożone np. od roku do lat 10
    > ? A od 3 do 15 to już zbrodnia?

    tak, zbrodnia - dolna granica nie krócej niż 3 lata

    KG