  • 1. Data: 2003-10-14 13:00:15
    Temat: opłata za rozwód
    Od: "Jerzy (Dusk)" <d...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Znajomi chcą się rozwieść, ale nie mają za co, nie będą mieć jak zapłacić, to
    czy w ogóle dojdzie do rozprawy? Bo rozumiem, że dopiero po rozwodzie
    następują wszystkie opłaty?
    Czy może być to opłacone ze skarbu państwa?

    Jerzy

  • 2. Data: 2003-10-14 14:09:21
    Temat: Re: opłata za rozwód
    Od: "Kathrin" <k...@g...pl>

    "Jerzy (Dusk)" schrieb im Newsbeitrag
    > Znajomi chcą się rozwieść, ale nie mają za co, nie będą mieć jak zapłacić,
    > czy w ogóle dojdzie do rozprawy? Bo rozumiem, że dopiero po rozwodzie
    > następują wszystkie opłaty?

    Oplata wstepna to najczesciej 300 zl w przypadku, gdy z malzenstwa nie ma
    dzieci. Oplate uiszcza pozywajacy, zanim jeszcze dojdzie do spotkania
    pojednawczego. Sad po orzeczeniu rozwodu okresla koncowa kwote i jej podzial
    na pozywajacego i pozwanego. Sad bierze pod uwage sytuacje finansowa obydwu
    stron.

    pozdrawiam
    kathrin

  • 3. Data: 2003-10-14 18:20:09
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kathrin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Khem, khem..

    > Oplata wstepna

    Wpis tymczasowy

    > to najczesciej 300 zl w przypadku, gdy z malzenstwa nie ma
    > dzieci.

    30-600

    > Oplate uiszcza pozywajacy,

    Powód!

    > zanim jeszcze dojdzie do spotkania
    > pojednawczego.

    _Posiedzenia_ pojednawczego!!! Spotkanie pojednawcze, to możne sobie w
    kawiarni urządzić.

    > Sad po orzeczeniu rozwodu okresla koncowa kwote

    Wpis ostateczny...

    > i jej podzial
    > na pozywajacego

    Powoda....

    > i pozwanego. Sad bierze pod uwage sytuacje finansowa obydwu
    > stron.

    Sorry, ale już dawno nie widziałem tylu byków w jednym poscie. Widać, że
    wiesz oc o chodzi, ale naprawde nie jest w tej branży wszystko jedno, co i
    jak się nazywa.

    Poza tym jeśli kogoś nie stać ( ale tak naprawde ) na poniesienie kosztów
    sądowych, to może wystąpić o zwolnienie z nich na podst. art. 113 kpc, choć
    jeszcze chyba nie słyszałem, żeby ktoś to zrobił w sprawie o rozwód, bo i
    niby czemu Panstwo miałoby płacic za czyjs rozwód? Ja bym taki wniosek
    odrzucił.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-10-14 19:47:37
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > choć jeszcze chyba nie słyszałem, żeby ktoś to zrobił w sprawie o rozwód,
    bo i niby czemu Panstwo miałoby płacic za czyjs rozwód? Ja bym taki wniosek
    odrzucił.

    khem khem :-)
    ja widziałam i to nie raz, natomiast zdarza się często, że o rozwód
    występuje pani czy pan, żąda orzeczenia winy pozwanego/ej i zasądzenia na
    swoją rzecz alimentów albowiem znajduje się w niedostatku... zaś sąd po
    prostu może zwolnić stronę od uiszczania wpisu tymczasowego i o kosztach
    orzec w wyroku rozwodowym...
    no bo niby jaki jest sens aby strona zapłaciła nawet te 30 zł, jeśli np.
    jedynym źródłem dochodu jest zasiłek z opieki społecznej (czyli płaci
    Państwo)...

  • 5. Data: 2003-10-15 07:47:50
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > bo i niby czemu Panstwo miałoby płacic za czyjs rozwód? Ja bym taki
    wniosek
    > odrzucił.
    >
    > khem khem :-)
    > ja widziałam i to nie raz,

    Khem, khem... No widzisz. Może po prostu widywałem do tej pory tylko rozwody
    wśród "high society" ;-)))

> [...]
    > no bo niby jaki jest sens aby strona zapłaciła nawet te 30 zł, jeśli np.
    > jedynym źródłem dochodu jest zasiłek z opieki społecznej (czyli płaci

    No taki, że w ten sposób Państwo płaci dwa razy. A tak można przecież na
    koniec całością obciążyć stronę zobowiązaną do alimentacji. Ale to takie tam
    dywagacje. Skoro twierdzisz, że przyznają, to pewnie masz rację :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-10-15 09:18:06
    Od: "Kathrin" <k...@g...pl>

    "Marcin Olender" schrieb im Newsbeitrag
    > Khem, khem..

    Znawca nie jestem, napisalam tylko z wlasnego doswiadczenia, a ty to ladnie
    uzupelniles :-)

    Pozdrawiam
    kathrin

  • 7. Data: 2003-10-17 13:10:59
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik kinka <k...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bmhji5$19mo$...@f...acn.pl...

    > bo i niby czemu Panstwo miałoby płacic za czyjs rozwód? Ja bym taki
    wniosek
    > odrzucił.
    >
    > khem khem :-)

    khem khem :)

    ciekawe gdzie to widzialas?:)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 8. Data: 2003-10-17 13:11:59
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bmiu3k$io7$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    tam
    > dywagacje. Skoro twierdzisz, że przyznają, to pewnie masz rację :-)

    ty masz racje

    Sandra

  • 9. Data: 2003-10-17 20:13:36
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > ciekawe gdzie to widzialas?:)

    jak łatwo się domyślić - w aktach sprawy :-)