  • 1. Data: 2006-03-01 10:40:27
    Temat: zlecenie pracy członkowi stowarzyszenia
    Od: "Marcel" <b...@n...gazeta.pl>

    Witam
    mam pytanie, jest stowarzyszenie, które ma w statucie nastepujący zapis

    1. Stowarzyszenie opiera swą dzialalnoosc na pracy spolecznej czlonków.

    2. Do prowadzenia swoich spraw moze zatrudniac pracowników.

    W ramach jakiegos projektu stowarzyszenie dostaje pieniadze.czy Prezes moze
    zlecic swojemu czlonkowi zrobienie powaznej pracy(umowa zlecenie, umowa o
    dzieło)? Na tyle powaznej, ze nie moze opierac sie na pracy spolecznej z
    doskoku bo wymaga sporego zaangazowania czasowego. Jesli nie to powinno
    zlecic to na zewnatrz wiec stowarzyszenie wtedy napewno nie zyska.
    Czy może są jakies przepisy, ktore regulują tą problematyke??

    z góry dziękuję za podpowiedz

    Marcel

  • 2. Data: 2006-03-01 11:31:57
    Temat: Re: zlecenie pracy członkowi stowarzyszenia
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

> [...]
    > zyska.
    > Czy może są jakies przepisy, ktore regulują tą problematyke??

    Członek stowarzyszenia nie może być ani wolontariuszem, ani pracownikiem
    pobierającym wynagrodzenie pracującym na rzecz tego stowarzyszenia.

    Przepisy:
    Jeśli chodzi o wolontariat to ustawa o działalności pożytku publicznego i o
    wolontariacie.
    Co to pracowników to nie wiem ale opierać należałoby na powyższym - skoro
    wolontariat nie to i stosunek pracy też nie.
    Pozatym jest statut, punkt 1. o pracy społecznej członków.

    ZauraK

  • 3. Data: 2006-03-01 11:47:23
    Od: "Marcel" <b...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "ZauraK" <n...@n...none> napisał w wiadomości

> [...]
    > wolontariat nie to i stosunek pracy też nie.
    > Pozatym jest statut, punkt 1. o pracy społecznej członków.

    ale stowarzyszenie nie jest organizacja pozytku publicznego.
    Co w takim razie zrobic, zeby zlecic ... uszczegolowic statut?bo naprzyklad
    takie stowarzyszenie ma uszczegolowiony zapis w statucie
    http://www.apz.krk.pl/statut.htm

    z powazaniem
    Marcel

  • 4. Data: 2006-03-01 13:18:03
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

> [...]
    > Co w takim razie zrobic, zeby zlecic ... uszczegolowic statut?bo
    > naprzyklad takie stowarzyszenie ma uszczegolowiony zapis w statucie

    A co to ma do rzeczy, że nie jest OPP ? Stowarzyszenie działa dzięki pracy
    społecznej jego członków. Członek stowarzyszenia więc z samej definicji nie
    może czerpac korzyści materialnych z działania na korzyść tegoż
    stowarzyszenia - i tego nie ominiesz.
    A tak z ciekawości:
    Czy jest zarejestrowane to stowarzyszenie w KRS, albo innym rejestrze (np. w
    powiacie) ?
    Czy jest to stowarzyszenie zwykłe?

    ZauraK

  • 5. Data: 2006-03-01 13:35:36
    Od: "Marcel" <b...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > A tak z ciekawości:
    > Czy jest zarejestrowane to stowarzyszenie w KRS, albo innym rejestrze (np.

    KRS -
    czy w takim razie stowarzyszenie, ktore dopuscilo zatrudnianie wlasnych
    czlonkow dziala wbrew przepisom??

    §12

    1.. Realizując powyższe cele Stowarzyszenie opiera się na społecznej pracy
    członków. Może również zatrudniać pracowników do prowadzenia swych spraw.
    2.. Zatrudniony pracownik może być członkiem Stowarzyszenia.

  • 6. Data: 2006-03-01 16:37:38
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > czy w takim razie stowarzyszenie, ktore dopuscilo zatrudnianie wlasnych
    > czlonkow dziala wbrew przepisom??

    Jakim przepisom?

> [...]
    > członków. Może również zatrudniać pracowników do prowadzenia swych spraw.
    > 2.. Zatrudniony pracownik może być członkiem Stowarzyszenia.

    Według mnie zachodzi tu małe nieporozumienie. Przepisy ustawy zabraniają
    tylko podziału dochodu z działalności gospodarczej. Podstawą działalności
    stowarzyszenia jest społeczna praca lecz nigdzie nie ma ustawowego zakazu
    zatrudniania własnych członków. Wiele funkcji np.prezesów jest wykonywanych
    zawodowo. Zakaz może wynikać jedynie z zapisu statutu.
    Zaznaczam, że nie znam dokładnie prawa pracy, ale nie kojarzę aby jakiś
    zakaz tam istniał.

    Grzech