    From: "Grzech" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlecenie pracy członkowi stowarzyszenia
    Date: Wed, 1 Mar 2006 17:37:38 +0100

    > czy w takim razie stowarzyszenie, ktore dopuscilo zatrudnianie wlasnych
    > czlonkow dziala wbrew przepisom??

    Jakim przepisom?

    > 1.. Realizując powyższe cele Stowarzyszenie opiera się na społecznej
    pracy
    > członków. Może również zatrudniać pracowników do prowadzenia swych spraw.
    > 2.. Zatrudniony pracownik może być członkiem Stowarzyszenia.

    Według mnie zachodzi tu małe nieporozumienie. Przepisy ustawy zabraniają
    tylko podziału dochodu z działalności gospodarczej. Podstawą działalności
    stowarzyszenia jest społeczna praca lecz nigdzie nie ma ustawowego zakazu
    zatrudniania własnych członków. Wiele funkcji np.prezesów jest wykonywanych
    zawodowo. Zakaz może wynikać jedynie z zapisu statutu.
    Zaznaczam, że nie znam dokładnie prawa pracy, ale nie kojarzę aby jakiś
    zakaz tam istniał.

    Grzech