eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozlamali prawo, czy nie ? › zlamali prawo, czy nie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!fargo.cgs.poznan.pl!news.internetia.pl!news.nask.pl!news.us.e
    du.pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Adam P." <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zlamali prawo, czy nie ?
    Date: Fri, 5 Apr 2002 17:35:53 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 30
    Sender: a...@p...onet.pl@qb239.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
    Message-ID: <a8khvr$iep$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: qb239.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1018022715 18905 217.99.80.239 (5 Apr 2002 16:05:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Apr 2002 16:05:15 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:89365
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Byłem szczęśliwym posiadaczem dysku twardego Seagate 8,4 GB; byłem do czasu
    aż mi nie padł i to dwa dni po skończeniu gwarancji udzielonej w sklepie.
    Gwarancja była tylko na dwa lata, co mnie dziwi, bo producent dysku daje na
    swoje cudo aż 3 lata. Pojechałem następnego dnia do sklepu, ale powiedzieli
    że nic nie mogą zrobić bo to nie od nich zależy i na tym się skończyło.
    Myślę sobie dysk jest na gwarancji producenta to może wystarczy odesłać go
    producenta i uwzględnią mi gwarancję, skontaktowałem się z kim trzeba,
    podałem im numer seryjny dysku, sprawdzili to w komputerach Seagate'u, ale
    powiedzili mi że dysk ten został zakupiony od firmy jako dysk do zestawu
    komputerowego, a reklamacja dysku zakupionego razem z komputerm może być
    uzględniona tylko w sklepie, bo ja tego dysku sobie sam nie mogę wyciągnąć i
    odesłać. Zdziwiło mnie to bardzo, bo dysk ten nie został mi sprzedany razem
    z komputerem tylko oddzielnie.

    Tak więc dysk został kupiony od firmy Seagate na licencji, która zezwala
    sprzedaż razem z zestawem komputerowych, a w sklepie sprzedali mi go osobno
    (bez komputera).
    1. Czy w tym momencie sprzedawca złamał prawo ?
    2. Czy jeżeli producent udziela gwarancji na 3 lata, a sklep daje mi tylko 2
    lata, to czy w tym przypadku prawo też zostało naruszone ?
    3. Czy jest możliwość prawna, aby wyegzekwować od sklepu wymianę dysku na
    nowy ?

    Adam Pieczara

    e-mail: a...@p...onet.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1