    From: "muchabzz" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zgubilem dokumenty w anglii
    Date: 8 Mar 2006 06:39:33 -0800

    Witam

    pierwszy raz zagladam na te grupe wiec prosze o wyrozumialosc
    mieszkam w anglii od kilku miesiecy z zamiarem zostania w niej
    miesiac temu zgubilem dokumenty (podejrzewam kradziez ale to tylko
    przypuszczenia wynikajace z logiki zdarzen) zglosilem na policje
    zagubienie dokumentow
    w portfelu byly
    dowod osobisty nowy
    prawo jazdy nowe
    dowod rejestracyjny nowy
    ubezpieczenie
    karta do bankomatu

    ostatnie dwie rzeczy nie sa wazne bo to instytucje prywatne i wszystko
    ok sie da zalatwic
    natomiast schody zaczynaja sie kiedy chcialem wyrobic pozostale
    dokumenty
    wpierwszej kolejnosci pojechalem do konsulatu w londynie
    to zeo godzinie 12 w poludnie konsulat w dzien roboczy byl zamkniety i
    rozmawialem z jakas dziewczyna przez domofon to tylko zaznaczam ku
    pamieci :)
    natomiast co do tresci rozmowy okazalo sie ze:
    istnieje taki durny przepis w polsce ktory mowi ze dokumenty nalezy
    odebrac w miejscu ich wystawienia a konsulat nie wystawia prawa jazdy
    czy dowodu rejestracyjnego.
    natomiast pani powiedziala mi ze wiele urzedow przysyla poczta polecona
    dokumenty ponownie wystawione do odebrania w konsulacie za co konsulat
    zreszta pobiera oplate w wys 22 funtow.
    koljenym krokiem bylo nawiazanie kontaktu z urzedem.
    moim celem bylo ustalenie czy mozna wyrobic dokumenty w polsce bez
    mojej obecnosci np moglaby to zrobic moja zona a anstepnie urzad wysyla
    do anglii gdzie odbieram sobie dokumenty w konsulacie
    przezornie zadalem pytanie dwoma drogami a nawet trzema
    1. moja zona zglosila sie do urzedu miasta i bez zajakniecia pani za
    kontuarkiem powiedziala magiczne "nie da sie"
    2. przez zanajomych ktorzy znaja naczelnika wydzialu ,efekt jak wyzej
    3.napisalem mejla do urzedu wojewodzkiego z opisem sytuacji i prosba o
    wyjasnienie czy jest mozliwe wyslanie dokumentow. w odpowiedzi pani
    kazala mi przyslac dane osobowe i pojazdu ????
    odpisalem ze po to zeby uzyskac informacje czy dana procedura jest
    mozliwa nie bede jej posylac danych bo to nie jest potrzebne a panie
    sie obrazila i wiecej do mnei nie napisala
    4. moja mama zadzownila do ministerstwa transportu gdzie jakis pan
    poinformowal ja ze wydawanie tego typu dokumento lezy w gestii urzedow
    miasta czy gmin i oni sie do tego nie wtracaja i ze z logicznego punktu
    widzenia nic nie stanie sie jesli bede mogl odebrac w polskim
    konsulacie dokumenty i ze WSZYSTKO ZALEZY OD DOBREJ WOLI URZEDNIKA bo
    nie ma przepisow wykonawczych. na koniec dodal ze trzyma za mnie kciuki

    i teraz pytanie
    czy mam szanse na to zeby zostaly wyrobione mi dokumenty w polsce na
    podstawie wnioskow zlozonych przez moja zone w moim imieniu i czy jest
    podstawa prawna do odmowienia mi tego wyslania albo czy jest podstawa
    prawna dzieki ktorej moge sie domagac wyslania dokumentow
    przeraza mnie perspektywa wyjechania do poslki na kilka dni kosztem
    mojej pracy tylko po to zeby zlozyc podpis przed zadowolonym
    urzednikiem !

    pozdrowienia muchabzz