  • 1. Data: 2002-03-27 20:05:59
    Temat: zgoda sąsiada na zabudowę
    Od: "Ewka" <m...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Kochani, czy to prawda, że zniknął już z życia przepis, który nakazywał
    uzyskanie zgody właściciela nieruchomości sąsiedniej na budowę w granicy
    (ściślej 1,5m od granicy).
    Jeśli jednak ten przepis nadal istnieje, to proszę o radę, czy można temat
    "ogryźć" inaczej - sąsiad nigdy się nie zgodzi.
    Pozdrowieńska:-)
    Ewka

  • 2. Data: 2002-03-27 20:37:06
    Temat: Re: zgoda sąsiada na zabudowę
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Ewka"
> [...]
    temat
    > "ogryźć" inaczej - sąsiad nigdy się nie zgodzi.

    słyszałem, że nie trzeba zgody. sasiad ma iles czasu na wyrazenie sprzeciwu
    a jak sie spozni to budujesz. urzad tylko zawiadamia sasiadow o twoich
    planach budowy i czeka. Sasiad moze nie zauwazyc, chociaz jak zauwazy to
    moze sie zrobic drakę i znaleźć inny powod na wstrzymanie budowy.
    W Warszawie ostatnio wstrzymano pozwolenie na budowe bo na dzialczece 17
    m szerokiej gdzie miala byc zabudowa jednorodzinna i 2 szamba zaczeto
    budowac dwa 3-pietrowe bloki (4 kondygnacje) po 24 mieszkania - razem 48
    mieszkan i 24 szamba, poniewaz urzednik podciagnal ten blok pod zabudowe
    jednorodzinna.
    Definicja nei jest precyzyjna ale liczba szamb jest niezgodna z planem
    zagospdarowania i pozwolenie wstrzymane - tylko burmistrz moze je cofnac.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-03-27 20:59:08
    Od: "Ewka" <m...@p...onet.pl>

    dzięki!
    A może ktoś zna podstawę prawną? Bo "panienki" w gminie niestety były tak
    samo niezorientowane, jak ja:-)
    Ewka

  • 4. Data: 2002-03-27 23:14:00
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Ewka" <m...@p...onet.pl> wrote in <a7t8gp$am6$1@news.tpi.pl>:

    >Kochani, czy to prawda, że zniknął już z życia przepis, który nakazywał
    >uzyskanie zgody właściciela nieruchomości sąsiedniej na budowę w granicy
    >(ściślej 1,5m od granicy).

    2001.03.05 wyrok TK U P 11/00 OTK 2001/2/33

    § 12 ust. 6 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
    z dnia 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity z 1999 r. Dz. U. Nr
    15, poz. 140; zm.: Nr 44, poz. 434; z 2000 r. Nr 16, poz. 214) w zakresie
    wymogu uzyskania zgody właściciela działki sąsiedniej na usytuowanie
    budynku bezpośrednio przy granicy działki budowlanej jest niezgodny z art.
    7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst
    jednolity z 2000 r. Dz. U. Nr 106, poz. 1126).

    To chyba wszytsko wyjasnia - w razie czego przejrzyj jeszcze cytowane
    powyzej przepisy. (oraz prawo.hoga.pl - tam moze tez cos byc).

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 5. Data: 2002-03-28 18:59:31