  • 1. Data: 2005-01-14 16:51:12
    Temat: zerwanie umowy zlecenia
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Moja matka dała się "wkręcić" na wymianę drzwi w mieszkaniu. Podpisała
    umowę zlecenie, i wpłaciła zaliczkę. Powiadomiona została ze drzwi będą
    wymieniane u wszystkich i że zlecone to jest przez administrację,
    praktycznie została postawiona przed faktem dokonanym. Moim zdaniem to
    typowa nieuczciwa próba wyłudzenia pieniędzy. Czy zerwanie umowy zlecenia w
    takim wypadku wiąze się z jakimiś konsekwencjami? Jak to "odkręcić"?

  • 2. Data: 2005-01-16 08:32:12
    Temat: Re: zerwanie umowy zlecenia
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > typowa nieuczciwa próba wyłudzenia pieniędzy. Czy zerwanie umowy zlecenia
    > w takim wypadku wiąze się z jakimiś konsekwencjami? Jak to "odkręcić"?

    Typowy przekret...

    Wytlumacz Mamie, ze gdy ktos cos ofrtuje i a administracji wspomina,
    to go do administracji nalezywyslac, bo mama administracja niej est
    i niczegopodpisywac niepowinna..
    Moze jedynie potwierdzic ze cos wykonano jeli administracja zlecila
    (np badanie szczelnosci instalacji gazowej).

    Ty sie teraz niemartw jak "odkrecic", ale czy zobczysz te pieniadze,
    bo prawdopodobnie zadnych dzwi nie bedzie..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-16 13:05:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 17:51:12 +0100, "kris"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Moja matka dała się "wkręcić" na wymianę drzwi w mieszkaniu. Podpisała
    >umowę zlecenie, i wpłaciła zaliczkę.
    umowe zlecenie? A mama prowadzi dz. gosp? :)
    Zarejestrowala zleceniobiorce w ZUS? :)

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu!
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!

  • 4. Data: 2005-01-16 13:47:36
    Od: "IT" <b...@w...pl>

    > umowe zlecenie? A mama prowadzi dz. gosp? :)
    > Zarejestrowala zleceniobiorce w ZUS? :)

    No to ci panowie byli też u mnie
    W rozmowie rzeczywiscie sugerowali, że są z administracji
    zachwalali drzwi jako antywłaniowe , cena 800 zł .
    firma jest legalna ( prawie) , bo sprzedają na raty
    ja jestem z branży, więc lipę wykryłem po 2 sek (ale gadane mieli niezłe)

    sąsiedzi zamówili, i:
    cena przy montazu okazała sie 1600 zł
    a drzwi oczywiscie najzwyklejsze za 150zł z dykty
    klient mogł zrezygnowac, ale zadatek przepadał

  • 5. Data: 2005-01-17 11:11:06
    Od: Adam <c...@v...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 17:51:12 +0100, kris <k...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > zlecenia w
    > takim wypadku wiąze się z jakimiś konsekwencjami? Jak to "odkręcić"?

    1. Niech napisze oświadczenie, że działala pod wpływem błedu i tym samym
    wycofuje oświadczenie woli i żąda zwrotu kasy.
    2. Można zagrozić firmie, że ich czyn stanowi oszustwo (286 kk), że
    posiada się świadów (sąsiadów), którzy poświadczą o przestępczym
    charakterze działalności.

    Sprawa do wygrania ;)

    --
    Adam
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:

  • 6. Data: 2005-01-18 18:45:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kris napisał(a):
> [...]
    > typowa nieuczciwa próba wyłudzenia pieniędzy. Czy zerwanie umowy zlecenia w
    > takim wypadku wiąze się z jakimiś konsekwencjami? Jak to "odkręcić"?

    przyszli do domu?
    Jeśli tak i nie upłynęły terminy (10 dni, a jeśli nie było pouczenia o
    prawie odstąpienia - 3 miesiące) - odstąpić na piśmie od umowy na
    podstawie art.2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów.
    W ramach złośliwości można złożyć zawiadomienie o popełnieniu
    wykroczenia z art.138a kodeksu wykroczeń (bo domyślam się że
    m.in.dokumentu tożsamości nie okazali).
    Czy odzyska się zaliczkę... Kto wie... w razie problemów polecam wizytę
    w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    A tak w ogóle, to umowa o dzieło.

    KG

  • 7. Data: 2005-01-21 17:16:04
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

> [...]
    > typowa nieuczciwa próba wyłudzenia pieniędzy. Czy zerwanie umowy zlecenia
    > takim wypadku wiąze się z jakimiś konsekwencjami? Jak to "odkręcić"?

    1. Poza lokalem przedsiębiorstwa - 10 dni na "odstąpienie od umowy" - nie
    wypowiedzenie!
    2. Jeśli upłyną już termin 10 dni, to należy sprawdzić, czy mama
    potwierdziła przedsiębiorcy (pokwitowała), że została poinformowana o prawie
    do odstąpienia od umowy - jeśli nie, to termin 10 dni nie biegnie!
    3. Niedozwolone będzie uzależnienie odstąpienia od zapłaty odstępnego -
    całość kasy ma wrócić - inaczej niezgodnie z prawem

    p.
    W.

  • 8. Data: 2005-01-21 17:18:13
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > umowe zlecenie? A mama prowadzi dz. gosp? :)
    > Zarejestrowala zleceniobiorce w ZUS? :)

    A jaki przepis wymaga prowadzenia DG do skutecznego zawarcia umowy zlecenia?

    Jaki przepis nakazuje kontrahentowi przedsiębiorcy rejestrować go w ZUS??

    p.
    W,