  • 1. Data: 2004-02-19 10:14:52
    Temat: zdrada-prawa i obowiazki malzonkow
    Od: "hesiunia" <h...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie, skoro slub jest umowa cywilno-prawna, a rozwod moze byc
    ozeczony np. ze wzgledu na zdrade, to czy istnieje jakis zapis mowiacy o
    owych prawach i obowiazkach malzonkow?
    czy zdrada jest tam wymieniona jako cos co jest naganne (wplywajace na
    rozklad malzenstwa)
    bardzo mnie to ciekawi a niestety w googlach nic nie znalazlam
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-19 11:38:05
    Temat: Re: zdrada-prawa i obowiazki malzonkow
    Od: "MG" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > owych prawach i obowiazkach malzonkow?
    > czy zdrada jest tam wymieniona jako cos co jest naganne (wplywajace na

    Prawa i obowiązki małżonków określają art. 23 - 30 kro.

    Art. 23 kro wspomina co prawda nie o zakazie zdrady ale o obowiązku wierności
    to i owszem:

    "Małżonkowie mają równe prawa obowiązki w małżeństwie. Są obowiązani do
    wspólnego pożycia, do wzajemnej pomocy i WIERNOŚCI oraz do współdziałania dla
    dobra rodziny, którą przez swój związek założyli".

    Stąd choćby zdrada, jako niedopełnienie jednego z podstawowych obowiązków
    małżeńskich, jest całkiem niezłym powodem orzeczenia rozwodu. Choć Bogiem a
    prawdą to powody takie mogą być rozmaite o ile mieszczą siee w jedynej
    dodatniej przesłance rozwodowej, tj. zupełnym i trwałym rozkładzie pożycia.

    Pozdrawiam

    MG

  • 3. Data: 2004-02-19 13:17:22
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    skoro slub jest umowa cywilno-prawna,

    Małżeństwo nie jest umową cywilno-prawną. Jest traktowane jako quasi-umowa.

  • 4. Data: 2004-02-19 14:33:51
    Od: "hesiunia" <h...@g...pl>

    Użytkownik "MG" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawdą to powody takie mogą być rozmaite o ile mieszczą siee w jedynej
    > dodatniej przesłance rozwodowej, tj. zupełnym i trwałym rozkładzie

    Bardzo dziekuje za informacje....
    pozdr'H