    From: "Niesia" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: (zawiłe) problem z zasiłkiem rodzinnym i pracodawcą
    Date: Mon, 30 Aug 2004 19:06:28 +0200
    Sender: n...@p...onet.pl@ey210.internetdsl.tpnet.pl

    sprawa wygląda tak:
    na początku sierpnia wysłałam do mojego pracodawcy wniosek o przyznanie
    zasiłku rodzinnego z dodatkiem z tyt. urlopu wychowawczego+ wszystkie
    potrzebne dokumenty (mój pracodawca wcześniej stwierdził, że za jego
    pośrednictwem będą mi wypłacane pieniądze).
    Na urlopie wych. jestem od 1.08.04

    W połowie sierpnia zadzwoniłam do osoby, która się tymi rzeczami w firmie
    zajmuje,z pytaniem czy dokumenty są ok? Pan miał to sprawdzić w kadrach. na
    początku zeszłego tyg. zadzwoniłam ponownie, pan jeszcze nie sprawdził, bo
    był na urlopie. W środę, gdy oprócz telefonu otrzymał ode mnie maila z
    pytaniem - napisał , że zasiłek mi nie przysługuje, bo za wysoki dochód na
    osobę.

    Zwróciłam mu uwagę na fakt, że dołaczyłam do dokumentów zaświadczenie z
    firmy męża, stwierdzające tzw. utratę dochodów (wówczas kwalifikujemy się do
    wypłaty zasiłku). Otrzymałam odpowiedz, że nie zaznaczyłam utraty dochodów
    we wniosku.
    Nie wyliczyłam i nie wpisałam w odpowiednim okienku, jaka jest kwota
    utraconych dochodów, ale w miejscu, gdzie trzeba wypisać listę dołączonych
    dokumentów - wyraźnie napisałam jakie zaświadczenie dołączam.

    Od zeszłego czwartku, nie miałam żadnej odpowiedzi na moje maile w tej
    sprawie, telefonicznie złapałam gościa dziś. Nic nie wie, bo pani z kadr
    jest do jutra na urlopie.

    Jutro kończy się sierpień, nie dostałam należnych mi za ten miesiąc
    pieniędzy, bo przepływ informacji w firmie jest... taki jak opisałam.
    Otrzymałam odpowiedź, że jeśli będą mi się pieniądze należały (bo jeszcze
    nie wiedzą) to oczywiście za sierpień dostanę.

    Czy należą mi się w związku z tym jakieś odsetki za wynikłe opóźnienia, i co
    zrobić z takimi ludźmi z firmy (co to niby są od załatwiania spraw
    pracowniczych)?

    Niesia