  • 1. Data: 2003-01-10 14:21:07
    Temat: zatrudnienie jednynego wspólnika sp. z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Pytanko do tych co siędzą w prawie spólek na co dzień - czy cos się
    zmieniło, bo znajomu z uporem maniaka twierdzi ze od nowego roku jedyny
    wspólnik spółki z o.o może sie w niej zatrudnić na umowe o pracę i
    będzie to skuteczne i stanowi KUP.

    A ja mam zakodowane że wynagrodzenie jedynego wspólnika nie jest kosztem
    bo umowa o prace jest nieważna - zawarta z samym sobą.

    Pamiętam, było pare wyroków i nie zauważyłam żeby nowe przepisy cos
    istotnie zmieniły na korzyść. Co mi uciekło?
    Bo z drugiej strony mam podejrzenia że znajomy cos gdzies usłyszał i
    poprzekręcał.

    Pamięta ktos na jakie przepisy powoływały sie sądy uznając taką umowę o
    pracę za nieskuteczną?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2003-01-10 16:47:12
    Temat: Re: zatrudnienie jednynego wspólnika sp. z o.o.
    Od: LaidBack <l...@w...pl>

    w poscie z Fri, 10 Jan 2003 15:21:07 +0100 napisano:

> [...]
    > zmieniło, bo znajomu z uporem maniaka twierdzi ze od nowego roku jedyny
    > wspólnik spółki z o.o może sie w niej zatrudnić na umowe o pracę i

    Niestety nadal nie stanowi kosztow uzyskania przychodu.

    --
    LaidBack
    gg 208208

  • 3. Data: 2003-01-13 19:22:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik LaidBack napisał:
    > w poscie z Fri, 10 Jan 2003 15:21:07 +0100 napisano:

    > Niestety nadal nie stanowi kosztow uzyskania przychodu.

    Dzięki. Tak myślałam, ale czasem ludzie potrafią narobic człowiekowi
    takiego zamieszania że nie jest pewien gdzie prawa a gdzie lewa.

    Tylko jak dotrzec do kogos kto sie upiera bo "mój znajomy sie u siebie w
    jednoosobowej spółce zatrudnił"?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-14 00:32:44
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Maddy wrote:
    [ciach]

> [...]
    > takiego zamieszania że nie jest pewien gdzie prawa a gdzie lewa.
    >
    > Tylko jak dotrzec do kogos kto sie upiera bo "mój znajomy sie u siebie w

    a tak z innej beczki, jak ma się takie zatrudnienie do zusu?. tzn pomijając
    kwestię kosztów uzyskania przychodu, jeżeli taki ktoś zachoruje, będzie
    miał wypadek, etc....
    czy zus nie odmówi wypłaty odszkodowania(czy jak tam to się nazy
    wa) bo umowa nieważna?

    pozdrav

    maHo