  • 1. Data: 2006-01-17 09:15:10
    Temat: zastaw rejestrowy
    Od: "okk" <o...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące ustanowienia zastawu rejestrowego na samochodzie
    sprowadzonym z Niemiec.
    Czy kupujac taki samochód mogę się obawiać konsekwencji wynikajacych z
    takiego zastawu?
    W jaki sposób mogę sie ustrzec przed kupnem takiego samochodu(wiem że w RP
    istnieje mozliwość dokonania stosownego wpisu do dowodu rejestracyjnego na
    wniosek posiadacza pojazdu)?
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-01-17 17:12:06
    Temat: Re: zastaw rejestrowy
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    okk wyskrobał(a):
> [...]
    > istnieje mozliwość dokonania stosownego wpisu do dowodu rejestracyjnego na

    Chodzi o niemiecki zastaw rejestrowy? Nie wiem czy ktoś odpowie w oparciu o
    100% sprawdzone wiadomości z prawa niemieckiego, więc odpowiem w oparciu o
    prawo polskie (które pewnie zbyt bardzo w tej kewstii się nie różni).
    Konsekwencja jest taka, że samochód może być Ci odebrany, jeżeli zastawnik
    zrealizuje swoje prawa. Jak się ustrzec? W Polsce można to sprawdzić w
    rejestrze zastawów, więc w Niemczech też powinien być tego typu rejestr.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2006-01-17 18:34:39
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    .B:artek. pisze:

    > okk wyskrobał(a):

    > Chodzi o niemiecki zastaw rejestrowy? Nie wiem czy ktoś odpowie [..]

    W Niemczech, poza nielicznymi wyjatkami(statki, samoloty) nie ma zastawu
    rejestrowego. Dominujaca forma zabezpieczen interesow wierzyciela jest
    przewlaszczenie na zabezpieczenie.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov