  • 1. Data: 2003-05-16 16:58:54
    Temat: zasiłek wychowowczy
    Od: "urszula" <u...@w...pl>

    witam wszystkich grupowiczów! moja sytuacja wygląda nastepujaco. tydzień
    temu urodziłam dziecko. mieszkam z nim i moim patnerem - nie jestesmy
    małżeństwem ale on jest ojcem dziecka, w mieszkaniu jego rodziców - ja nie
    jestem tam zameldowana. mój partner pracuje i jego miesięczny dochód to 1200
    zł brutto. ja natomiast nie pracuję i nie mam żadnego dochodu. po opłaceniu
    rachunków i wydatkach na dziecko nie zosatje nam prawie nic. czy w związku z
    tym mogę się starać o zasiłek wychowawczy? czy pod uwage brane beda dochody
    moje i partnera-niemęża czy tylko moje? czy to ze jestem zameldowana u moich
    rodziców spowoduje ze jako moj dochod obliczone beda dochody rodzicow
    podzielone na liczbe osob w mojej rodzinie (2 rodzicow, siostra i ja, dodam
    ze jestem pelnoletnia). jakie dokumenty musze zlozyc jesli chce sie starac o
    zasilek? prosze o odpowiedz i z góry dziękuję. pozdrowienia ode mnie i
    córeczki.

  • 2. Data: 2003-05-16 17:20:52
    Temat: Re: zasiłek wychowowczy
    Od: "Marg" <x...@y...pl>

    Użytkownik "urszula" <u...@w...pl> napisał
    <ciach>

    Sprobuj poszperac tutay
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2003.006.
    044001100

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.101.
    00000170a

    Pozdrawiam
    Marg

  • 3. Data: 2003-05-19 14:25:39
    Od: "Iza" <i...@p...fm>

    Jeśli dochód w rodzinie nie przekracza 548 zł netto to masz prawo do
    zasiłku. A jeśli chodzi o ustalanie dochodu Ustawa z dn 1.12.94r. o
    zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych mówi że jest to dochód
    na jedną osobę w rodzinie. Rodziną jesteś Ty i Twoje dziecko, mieszkasz bez
    rodziców więc nie sądzę, aby brali pod uwagę ich dochody, jeśli już to
    partnera ale on nie zarabia zbyt dużo więc spokojnie zmiescicie się w tym
    progu:)
    Pozdr. Iza