  • 1. Data: 2009-12-08 16:22:23
    Temat: zasiłek macierzyński a wystawianie faktur
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Witam.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu mojej żony (i moim):
    w czasie pobierania zasiłku nie można wystawiać faktur vat (przy
    jednoosobowej działalności), ale co w wypadku, jeśli faktura ma być
    wystawiona za zlecenie wykonane przed urodzeniem dziecka ? Czy US się będzie
    czepiał faktury, która zostałaby wystawiona 3 miesiące od czasu rozpoczęcia
    przebywania na macierzyńskim, ale za pracę wykonaną wcześniej ?
    Druga sprawa - czy w przypadku zasiłku macierzyńskiego kobieta może
    zrezygnować po 14 tygodniu i przekazać mężowi w formie urlopu
    macierzyńskiego (tak jak to jest w przypadku, gdy kobieta jest na etacie) ?
    I co wtedy z tygodniowym urlopem tacierzyńskim, który ma być od 2010 roku ?
    Swoją drogą - czy on obejmie ojców zeszłorocznych, jeśli zdążą wykorzystać w
    ciągu 12 miesięcy od urodzin ?
    Pozdrawiam serdecznie
    owp (młody tata) ;-)

  • 2. Data: 2009-12-09 00:27:31
    Temat: Re: zasiłek macierzyński a wystawianie faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009, owp wrote:

    > Witam.
    > Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu mojej żony (i moim):
    > w czasie pobierania zasiłku nie można wystawiać faktur vat (przy
    > jednoosobowej działalności)

    Proponuję przejrzenie archiwów, w pierwszej kolejności .prawo.podatki,
    tak na oko do kwartału wstecz.
    Wkazywano na artykuł z listą interpretacji i wyroków dowodzących,
    że powyższa teza NIE jest prawdziwa.
    Realizacja "nieuciążliwych czynności prawnych" nie kwalifikuje
    się (aktualnie :P) do wyłączenia ze zwolnienia chorobowego
    przez prowadzącego DG.
    Interpretacja swobodna ;) - to realizacja "niezbędnej konieczności",
    tak jakby np. pracownik napisał do pracodawcy kartkę, że wczorajszy
    raport został w archiwum zamiast w biurku (pracownik załatwiający
    w pracy papiery *może* wylecieć z chorobowego, to osobna sprawa).

> [...]
    > czepiał faktury, która zostałaby wystawiona 3 miesiące od czasu rozpoczęcia
    > przebywania na macierzyńskim, ale za pracę wykonaną wcześniej ?

    Ja bym się martwił, czy US nie będzie się czepał dlaczego tej
    faktury nie wystawiono 3-miesiące wcześniej...

    IMVHO: goto ->.prawo.podatki (ale nie FUTuję)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-12-09 09:47:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 8 Dec 2009 17:22:23 +0100, owp napisał(a):

    > I co wtedy z tygodniowym urlopem tacierzyńskim, który ma być od 2010 roku ?
    > Swoją drogą - czy on obejmie ojców zeszłorocznych, jeśli zdążą wykorzystać w
    > ciągu 12 miesięcy od urodzin ?

    Dokładnie tak. Nie ma znaczenia że dziecko urodziło się w ubiegłym roku -
    istotne jest że przed ukończeniem przez niego roczku, skorzystasz z urlopu
    "tacierzyńskiego". Wynosi on w 2010 tydzień (czyli siedem dni).
    Na siedem dni przed planowanym terminem urlopu tatuś powinien wystąpić z
    pisemnym wnioskiem do pracodawcy. Pracownicy mogą go złożyć jeszcze w
    grudniu 2009 roku. Pracodawca nie będzie mógł zakwestionować terminu urlopu
    wskazanego we wniosku. Za okres korzystania z tego urlopu tatuśkowi będzie
    przysługiwał zasiłek macierzyński.

    > owp (młody tata) ;-)

    Gratulacje :)

  • 4. Data: 2009-12-09 09:57:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    > Swoją drogą - czy on obejmie ojców zeszłorocznych, jeśli zdążą wykorzystać w

    Dokładnie tak. Nie ma znaczenia że dziecko urodziło się w tym roku -
    istotne jest że przed ukończeniem przez niego roczku, skorzystasz z urlopu
    "tacierzyńskiego". Wynosić będzie on w 2010 tydzień (czyli siedem dni).

    Gratulacje :)

  • 5. Data: 2009-12-09 11:18:10
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    > Gratulacje :)

    I raz jeszcze dziekuję :)

  • 6. Data: 2009-12-09 11:21:13
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    > Proponuję przejrzenie archiwów, w pierwszej kolejności .prawo.podatki,
    > tak na oko do kwartału wstecz.

    Ok.

    > Ja bym się martwił, czy US nie będzie się czepał dlaczego tej
    > faktury nie wystawiono 3-miesiące wcześniej...

    Bo tyle zleceniodawca sobie daje na sprawdzenie i inne czynności - tzn. w
    umowie jest 1 miesiąc, ale zawsze się to przeciąga...

    owp