  • 1. Data: 2003-04-16 16:36:29
    Temat: zasiłek chorobowy
    Od: "Ewelina" <w...@o...pl>

    Witam,
    Pracodawca uchyla się od wypłaty wynagrodzenia chorobowego i 8 miesięcznego
    zasiłku chorobowego. Nie odpowiada na moje listy polecone z żądaniem wypłaty
    za poszczególne okresy zwolnienia lekarskiego. Jakie powinnam podjąć kroki?
    Czy jak powiadomię o tym ZUS, to będzie on w stanie wymóc na pracodawcy
    wypłatę zaległych pieniędzy?
    Proszę o poradę i pomoc. Jestem już w "czarnej" rozpaczy.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i może dysponować informacjami jak
    mam postępować w celu wyegzekwowania należnych mi pieniądzy?.
    Z góry dziękuje.
    Ewelina

  • 2. Data: 2003-04-16 18:36:58
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podaj go do Sądu Pracy. To nic nie kosztuje.
    Zamiennie, jeśli z Twojego rozeznania wynika, że gośc nadal prowadzi
    działaność gospodarczą i nie płaci ze złośliwości albo chęci zysku, to złóż
    zawiadomienie do organów ścigania, bo to pewnie jest już przestępstwo (art.
    218 kk)