  • 1. Data: 2003-08-01 07:51:30
    Temat: zasiedzenie
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    Hej!
    Jaką treść oświadczenia od władającego działką powinienem uzyskać, aby
    _całkowicie_ uchronić się przed zasiedzeniem z jego strony? ( I najlepiej
    nie popaść w konflikt z US ?) Czy oświadczenie w stylu: ja taki a taki,
    dzierżawiłem działkę taką a taką przez x lat od roku z, z czego zapłaciłem y
    zł rocznie właścicielowi jako zapłatę za pożytki z tej dzierżawy.
    Oświadczam, że nie mam żadnych roszczeń względem właściciela. i podpisy.
    będzie równoznaczne z posiadaniem umowy dzierżawy i tak samo dobrze chronić
    przed zasiedzeniem ? (czy lepiej antydatować umowę dzierżawy?)
    A co w takim przypadku z US ?
    Czy podpisanie tego oświadczenia w formie użyczenia będzie gorszym
    argumentem ?
    I jak bronić się przed tym, że może się wyprzeć swojego podpisu ?

    pozdr.,
    stavi

    PS. Posłałem to drugi raz, bo tego pierwszego posta nie widzę :(

  • 2. Data: 2003-08-06 08:26:53
    Temat: Re: zasiedzenie
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I jak bronić się przed tym, że może się wyprzeć swojego podpisu ?

    Jeśli umowa spisana będzie notarialnie, to nie nie będzie mógł się wykręcić.

    Pzdr

    A.

  • 3. Data: 2003-08-06 11:33:15
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli umowa spisana będzie notarialnie, to nie nie będzie mógł się
    wykręcić.

    No cóż, nie mogę notarialnie spisać umowy z datą wsteczną :))
    Ale oświadczenie notarialnie wziąłem.

    pozdr.,
    stavi

  • 4. Data: 2003-08-07 16:46:33
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > wykręcić.
    >
    > No cóż, nie mogę notarialnie spisać umowy z datą wsteczną :))

    To spisz z bieżącą. W końcu jaka to różnica czy koleś zrzeka się pretensji
    dzisiaj, czy pół roku temu? W obu przypadkach "na dziś" masz już spokój.

    Pzdr

    A.

  • 5. Data: 2003-08-08 07:38:06
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > To spisz z bieżącą. W końcu jaka to różnica czy koleś zrzeka się pretensji
    > dzisiaj, czy pół roku temu?

    zasadnicza ! :) (z punktu widzenia zasiedzenia, może pół roku to bez
    większego znaczenia, chociaż też może mieć, ale parę/parenaście lat to
    ogromne znaczenie)

    > W obu przypadkach "na dziś" masz już spokój.

    podwójne: nie

    drugie dlatego, ze jeszcze US może się doczepić jakby się o tym dowiedział
    :)

    pozdr.,
    stavi