  • 1. Data: 2003-08-01 00:14:00
    Temat: klauzula w umowie najmu
    Od: "Damian Jarosz" <j...@k...pl>

    Dostałem umowę w której Wynajmujący w przypadku zaległości za czynsz ma
    prawo zatrzymać wszsytkie rzeczy ruchome które są własnością najemcy, które
    znajdują się w lokalu do czasu uregulowania należności.... czyli w praktyce:
    wymienia zamki i jak zapłacisz to oddam ci twoje rzeczy

    Czy tak można?
    Wydaje mi się, że NIE!

  • 2. Data: 2003-08-01 05:58:32
    Temat: Re: klauzula w umowie najmu
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Damian Jarosz" <j...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    praktyce:
    > wymienia zamki i jak zapłacisz to oddam ci twoje rzeczy

    a czy mozna nie placic kasy czlowiekowi od ktorego sie wynajmuje mieszkanie?
    i w dodatku (o ile sie nie zmienilo nic w tej kwestii) w swietle prawa dalej
    zajmowac ten lokal bo nie mozna cie z niego wyzucic, jesli nie masz gdzie
    pojsc?
    ciesz sie, ze nie kazal ci podpisac wypowiedzenia "in blanco" bo ja na jego
    miejscu tak bym zrobil

    nie wiem czy jest to legalne czy nie, ale mysle ze jest ok, bo w koncu nie
    masz obowiazku podpisywania takiej umowy i mozesz isc gdzie indziej, ale
    postaw sie w sytuacji takiego czlowieka, on ryzykuje bardzo duzo, a ty nie
    powinienes sie obawiac takich klauzul jesli masz zamiar placic, oczywiscie
    rachunki plac w taki sposob abys mial zawsze jednoznaczne potwierdzenie ich
    zaplaty

  • 3. Data: 2003-08-01 08:31:41
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Czy tak mozna?
    > Wydaje mi sie, ze NIE!

    Mozna. Na szczescie. 670 i 686 K.c.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-08-01 19:46:01
    Od: "Damian Jarosz" <j...@k...pl>

    Wszystko ok.... ale
    sprzęt w biurze może mieć ogromną wartość a niepłacenie czynszu nie jest
    zabronione... spółka może być w upadłości, itp.
    poza tym są też klauzule niedozwolone....
    a z tym in blanco to trochę przesadzasz?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-08-01 19:47:24
    Od: "Damian Jarosz" <j...@k...pl>

    a skąd wiesz, że to ja???? co ty....jesteś wszech?

  • 6. Data: 2003-08-01 19:49:24
    Od: "Damian Jarosz" <j...@k...pl>

    podobnie z odstetkami za zwłokę...
    można naliczyć 100000% odsetek za dzień zwłoki?

  • 7. Data: 2003-08-01 20:21:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > a z tym in blanco to trochę przesadzasz?

    Nie przesadza. Coraz częstsza procedura przy wynajmowaniu

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-08-02 08:25:17
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > a skąd wiesz, że to ja???? co ty....jesteś wszech?

    zasugerowalem sie slowem "dostalem"
    co nie zmienia postaci rzeczy co do reszty tekstu :)

  • 9. Data: 2003-08-02 08:29:03
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> napisał
    w wiadomości news:bgei7g$7b$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie przesadza. Coraz częstsza procedura przy wynajmowaniu

    dokladnie, jak pisalem po jakiejs kolejnej "wspanialej" nowelizacji prawa
    lokalowego okazalo sie, ze jak wynajmiesz legalnie na umowe mieszkanie i
    taki najemca przestanie placic ci czynsz, to moze sobie tam mieszkac do
    woli, bo nie bedziesz mogl go wywalic jesli on nie bedzie sie mial gdzie
    podziac, poza tym wszedl o ile dobrze pamietam minimalny okres najmu
    okreslony na 3 lata, wiec spora czesc ludzi zabezpiecza sie w ten sposob
    przed nieuczciwoscia wynajmujacych, podpisuja takie wypowiedzenia i w razie
    problemow wpisuja tylko odpowiednie daty i po klopocie

  • 10. Data: 2003-08-02 10:42:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> niebacznie popelnil

    > a czy mozna nie placic kasy czlowiekowi od ktorego sie wynajmuje
    > mieszkanie?
    Pewnie nie,
    a czy można za to od razu zabić
    czy dopiero po spóźnieniu z drugim czynszem?
    "nie wiem czy jest to legalne czy nie, ale mysle ze jest ok, bo w"
    końcu tych niepłacących by się wyeliminowało i zostaliby sami uczciwi
    prawda?

    --
    pozdro
    poreba