  • 1. Data: 2003-08-01 05:54:59
    Temat: Strefy platnego parkowania - inaczej
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    A ja mam takie pytanko co do stref platnego parkowanai troche z innej
    beczki.
    Zalozmy ze dostaje 'mandacik' jak to u nas (Szczecin) na 50 zl, za to ze
    zostawilem samochod bez bileciku parkingowego.
    Pop jakims czasie dostaje wezwaznko do uiszczenia kary, i odpowiadam na
    pismie, ze to pomylka, faktycznie stalem tam, ale nie stalem w miejscu
    przeznaczonym do parkowania, ale obok, na znaku 'zakaz zatrzymywania sie'. I
    co wtedy ? Nie stalem na miejscu wyzanczonym do parkowania, wiec nie moge
    zedrzec ze mnie tego 50 zl. Ale co ? Zglosza to na policje aby mnie scignela
    za stanie na zakazie zatrzymywania ?

    Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2003-08-01 07:09:50
    Temat: Re: Strefy platnego parkowania - inaczej
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Pop jakims czasie dostaje wezwaznko do uiszczenia kary, i odpowiadam na
    > pismie, ze to pomylka, faktycznie stalem tam, ale nie stalem w miejscu
    > przeznaczonym do parkowania, ale obok, na znaku 'zakaz zatrzymywania sie'.

    Dlatego od pewnego czasu nie ma znakow "Parking platny" na poszczegolnych
    ulicach, a kiedys byly. Teraz jest "strefa..." i teoretycznie obowiazuje na
    calym obszarze objetym tymi znakami. Podobnie jak "Strefa ograniczonej
    predkosci" obowiazuje na calym jej obszarze, a nie do najblizszego
    skrzyzowania. Wiec nie ma znaczenia czy parkujesz na parkingu czy na
    zakazie. Procz tego ze dostaniesz jeszcze mandat albo odholuja Ci auto :-).
    Oczywiscie pomijam to, ze ten znak wg kodeksu nie zobowiazuje mnie do
    placenia, ale to juz inna bajka (patrz wiele poprzednich postow).
    Ja kiedys tez parkowalem np. przed znakiem, gdzie jeszcze nie bylo linii i,
    o dziwo, nie wtykali mi mandatow. Co prawda i tak bym je wyrzucil, ale...
    Pozdrawiam
    R.J.

  • 3. Data: 2003-08-01 07:54:28
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    > skrzyzowania. Wiec nie ma znaczenia czy parkujesz na parkingu czy na
    > zakazie. Procz tego ze dostaniesz jeszcze mandat albo odholuja Ci auto
    :-).

    Wydaje mi sie, ze sie mylisz. Tu cytat z innego postu :
    "Zgodnie z przepisami, strefa obowiazuje od miejsca
    gdzie stoi tablica informujaca o jej poczatku do miejsca gdzie stoi
    tablica informujaca i jej koncu. Wszystkie wyznaczone miejsca do
    parkowania pomiedzy tymi tablicami naleza do strefy"
    I ja sie z nim zgadzam. Strefa obowiazuje w miejscach wyznaczonych do
    parkowania a nie 'wszedzie'. Bo tak to np moga mi wejsc na moje podworko i
    wlepic mi mandacik, jezeli podworko nalezy do 'strefy'.

    Fantom

  • 4. Data: 2003-08-01 20:47:42
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co wtedy ? Nie stalem na miejscu wyzanczonym do parkowania, wiec nie moge
    > zedrzec ze mnie tego 50 zl. Ale co ? Zglosza to na policje aby mnie

    Teoretycznie chyba mozliwe, ale nie wiem jak w praktyce.
    Wkoncu sie przyznales na pismie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2003-08-04 11:25:02
    Od: "GrorK" <no_spam grafik.dtp@wp.pl>

> [...]
    > co wtedy ? Nie stalem na miejscu wyzanczonym do parkowania, wiec nie moge
    > zedrzec ze mnie tego 50 zl. Ale co ? Zglosza to na policje aby mnie

    Ciekawe pomysły, ale to i tak nic nie da. Strefa, to strefa, nie ważne, że
    był zakaz, chodnik, czy coś innego. Zauważ, że nawet nie ma znaków parking
    płatny lub coś w tym stylu, jest tylko jeden znak, że wjeżdżasz do strefy
    płatnego parkowania, a gdzie zaparkujesz to już Twój problem bo płacić
    haracz i tak "musisz".
    Pozdrawiam GrorK

  • 6. Data: 2003-08-04 18:51:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "GrorK" <no_spam grafik.dtp@wp.pl> napisał:

    >Strefa, to strefa, nie ważne, że był zakaz, chodnik, czy coś innego.
    Nieważne ? Naprawdę ? 8-P

    >a gdzie zaparkujesz to już Twój problem bo płacić haracz i tak "musisz".
    A jeśli za znakiem zakaz zatrzymywania, to dodatkowo mandat.

    Artur Golański