  • 1. Data: 2010-01-08 09:17:38
    Temat: zapytanie o koniecznośc odśnieżania chodnika na którym wolno parkowac.
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Ustawa z dnia 13-09-96 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w Art
    5 mówi iz właściciel nieruchomości jest zobowiązany do odśnieżenia chodników
    za wjatkiem przypadku "chodnika na którym jest dopuszczony płatny postój lub
    parkowanie pojazdów samochodowych".
    Ponieważ dla mnie przepis jest niezbyt precyzyjny proszę o opinię czy
    istniej konieczność odśnieżania chodnika na którym dopuszczony jest
    NIEODPŁATNY postój pojazdów. Ustawiono znak właściwy znak zabraniający
    postoju za wyjątkiem chodnika.

    Pzdr

  • 2. Data: 2010-01-08 09:32:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    butterfly pisze:
> [...]
    > istniej konieczność odśnieżania chodnika na którym dopuszczony jest
    > NIEODPŁATNY postój pojazdów. Ustawiono znak właściwy znak zabraniający

    Odpowiedź jest prosta: właściciel nieruchomości jest zobowiązany do
    odśnieżenia chodników za wjatkiem przypadku "chodnika na którym jest
    dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".

    Jeśli nie rozumiesz, czy nieodpłatny postój jest płatnym postojem, to
    niestety niewiele mogę pomóc.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-08 09:40:33
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

> [...]
    > dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
    >
    > Jeśli nie rozumiesz, czy nieodpłatny postój jest płatnym postojem, to

    Odpowiedziałeś, że winno to byc zrozumiałe. Mam nadal wątpliwosci czy słowo
    "płatny" odnosi sie tez do parkowania po spójniku "lub". Dalej mam wiec
    wątpliwośc czy mam odsnieżac czy nie.
    Moze prosciej odpowiesz a nie w sposob w jaki pisarze pisali ustawę.
    Pzdr

  • 4. Data: 2010-01-08 09:40:34
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
    >
    > Jeśli nie rozumiesz, czy nieodpłatny postój jest płatnym postojem, to

    A ja pytanie zrozumiałem w ten sposób, że butterfly nie wie, czy słowo
    "płatny" odnosi się tylko do słowa "postój", czy również do kolejnej
    części "lub parkowanie".

    Ludek

  • 5. Data: 2010-01-08 11:03:33
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > właściciel nieruchomości jest zobowiązany do odśnieżenia chodników za
    > wjatkiem przypadku "chodnika na którym jest dopuszczony płatny postój
    > lub parkowanie pojazdów samochodowych".

    Jeśli na chodniku dopuszcza się postój bezpłatny, to właściciel jest
    zobowiązany go odśnieżyć. W praktyce: łopata lub szczotka na długim
    kiju - i zamiatasz pod każdym Tico, Matizem i kaszlakiem.

  • 6. Data: 2010-01-08 11:17:04
    Od: l...@v...pl

    postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków lub przepisów
    ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;

    czyli parkowanie jest DO 1 minuty - nie spotkałem się z tym, aby było ono
    gdziekolwiek odpłatne- no chyba, że zaparkujesz na zakazie ;)

    więc moim zdaniem NIE musisz odśnieżać ;)

  • 7. Data: 2010-01-08 11:23:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > gdziekolwiek odpłatne- no chyba, że zaparkujesz na zakazie ;)
    >
    > więc moim zdaniem NIE musisz odśnieżać ;)

    Z faktu, że postój trwa ponad 1 minutę wyciągasz wniosek, że
    parkowanie oznacza poniżej 1 min? Gratuluję logiki :) Zatrzymywanie
    poniżej 1 min nazywa się po prostu zatrzymaniem pojazdu.

    Pojęcie parkowania nie jest zdefiniowane w kodeksie drogowym, ale
    można pomyśleć, że parkowaniem może być i zatrzymanie (poniżej 1 min),
    jak i postój (powyżej 1 min).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-01-08 15:41:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
> [...]
    > dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
    >
    > Jeśli nie rozumiesz, czy nieodpłatny postój jest płatnym postojem, to

    Ja nie rozumiem. Bo z rozbioru logicznego tego zdania nie wynika,
    ze 'jezeli dopuszczony jest platny postoj' LUB 'platne parkowanie
    pojazdow samochodowych'. To 'platne' w powyzszym zdaniu odnosi
    sie IMHO tylko do pierwszej czesci, albo tez redaktor przepisu
    byl jezykowym niechlujem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek