  • 1. Data: 2004-03-10 21:17:05
    Temat: zapłacono za tłumaczenie - kto ma prawa autorskie?
    Od: "anna_jorach" <d...@o...pl>

    witam.
    pracowałam w zespole przy tłumaczeniach - niestety bez umowy :(
    za tłumaczenia dostałam wynagrodzenie - czy jest to równoznaczne z przekazaniem
    praw autorskich do tłumaczeń? czy jeśli - bez porozumienia ze mną nastąpią np.
    wznowienia książek - czy mam prawo interweniować? czy moje prawa przepadły wraz
    z otrzymaniem zapłaty?

    dziekuję

  • 2. Data: 2004-03-10 22:08:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anna_jorach" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nastąpią np.
    > wznowienia książek - czy mam prawo interweniować? czy moje prawa

    Prawa raczej nie przepadły, tylko widzę poważny kłopot z ich
    udowodnieniem, skoro nie ma umowy.

  • 3. Data: 2004-03-10 23:25:23
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

> [...]
    np.
    > wznowienia książek - czy mam prawo interweniować? czy moje prawa przepadły

    nie, nalezy spisac umowe przekazania praw autorskichm jesli takowa umowa nie
    zostala spisana jest pani wciaz wlascicielem tych praw. Pisze pani, ze nie
    bylo zadnej umowy, wiec nalezy sie pani zaplata adekwatna do uzyskanej
    korzysci.
    Ponadto nalezy dodac, ze nawet przekazanie praw autorskich na inna osobe nie
    powoduje utraty wszytkich praw. Moze pani, sadowo zarzadac wynagrodzenia od
    swojego dziela, pomimo ze wyklucza to umowa, jesli korzysci jakie pani
    uzyskala sa razaco nieadekwatne do korzysci z Pani pracy jaka uzyskal nowy
    posiadacz praw autorskich!
    Nalezy dodac ze kwestie sporne co do praw autorskich, jesli nie sa
    zagmatwane i niejednoznaczne, zawsze sie nagina do racji Autora. Dlatego
    jesli nie zostala spisana zadna umowa to pani pracodawca sam sobie szkodzi.
    I jeszcze jedna kwestia: jesli powstala praca chroniona prawami autorskimi w
    ramach Pani obowiazkow wynikajacych z umowy o prace, przeniesienie praw
    autorskich na p[racodawce przechodzi automatycznie i Pani prawa sa mocno
    ograniczone.

  • 4. Data: 2004-03-11 10:22:58
    Od: "anna_jorach" <d...@o...pl>

    dziękuję bardzo za odpowiedź. nei było żadnej umowy, zatem prawa do całej mojej
    pracy wciąż należą do mnie. co mnie bardzo cieszy :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-13 14:56:34
    Od: "Marcin" <t...@t...pl>

    > dziękuję bardzo za odpowiedź. nei było żadnej umowy, zatem prawa do całej
    > mojej pracy wciąż należą do mnie. co mnie bardzo cieszy :)

    Nie ma co sie cieszyc. Warto przeczytac wszystko co napisal przedmowca a w
    szczegolnosci:

    Wnioskujac z Pani wypowiedzi, wlasnie na tlumaczeniu polegaly obowiazki.

    Marcin