  • 1. Data: 2009-05-08 20:06:08
    Temat: zapisy w umowie pośrednictwa kupna prawa do nieruchomości
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdecznie
    Mam następujące problem. Planuje w najbliższym czasie kupic mieszkanie
    na rynku wtórnym, niestety 95% oferty odpowiadających moim wymaganiom
    dostępnych jest tylko w biurach nieruchomości. Umawiajac się na
    spotkanie w celu obejrzenia danej nieruchomości przedstawiciel karze
    podpisać na samym początku umowę pośrednictwa kupna.
    Pytanie 1:
    W umowie okreslone jest jaki % prowizji pobiera biuro. Oczywiście już po
    wpisaniu % i podpisaniu tej umowy i obejrzeniu nieruchomości
    przedstawiciel opowiada że są skłonni zmniejszyć wartości prowizji
    pobieranej. Tylko pytanie brzmi czy to nie jest rzucanie słów na wiatr,
    skoro już wpisana została wartość prowizji w tej umowie....
    Czy może jak sie zawiera umowę przedwstępną to tam okresla się również
    wartość prowizji takiego biura. BO w tej umowie co mam nie ma ani slowa
    że % który pobierają może ulec zmianie. Chyba że biuro wprowadzi aneks
    do tej umowy pisemnie w którym zmniejsza wartość pobieranej prowizji???
    Czy moze już jestem na straconej pozycji tzn. podpisałem na dany % a to
    że mi obiecują zmniejszenie to już mydlenie oczu. Jak to wyglada z
    praktycznej strony....

    Pytanie 2:
    Jest zapis że danych o ogladanej nieruschomosci nie można przekazyć
    osobom trzecim pod rygorem naprawienia szkody tj. zaplacenia kary
    umownej. Czy ten zapis można ominać bez konsekwencji w takim przyadku:
    idzie kolega oglada daną nieruchomość, podaje mi adres, ja ide do
    wlascicielki ktora ma podpisana umowe z biurem ze moze sprzedac
    mieszkanie osobie nie tylko przeslanej bez biuro , uzgadniamy cene i w
    ten sposob pominiete jest biuro. Czy biuro w tym przypadku moze
    udowodnic ze znajomy przekazal mi te dane?? czy jest to prawie ze nie
    mozliwe??

    Pytanie 3:
    Zastanawia mnie zapis "W przypadku zgloszenia zapotrzebowania w imieniu
    i na rzecz osoby trzciej jesli ta osoba nie zaplaci wynagrodzenia we
    wlasciwym terminie, zamawiajacy zobowiazuje sie zaplacic to
    wynagrodzenie i ewentualne odsetki bez wzgledu na stodunek laczacy go z
    ta osoba...ja mam rozumiec ten zapis???

    Z gory dziekuje za informacje