  • 1. Data: 2012-11-17 19:22:25
    Temat: zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, chyba będe miał problem ze sklepem meblowym i potrzebuję
    Waszej opinii w tej sprawie. Otóż, złożyłem pisemne zamówienie na
    kilka mebli "wolnostojących", wpłaciłem zaliczkę. Na kilka dni przed
    dostawą obsługa sklepu poinformowała mnie mailowo, że jedna z szaf
    przyjedzie rozmontowana i złożenie jej na miejscu miałoby dodatkowo
    kosztować 200 zł. Dotyczy to tylko szafy, komoda i inne meble będą
    w całości.

    Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
    nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja
    o bezpłatnej dostawie.

    Uznałem więc, że rozłożona szafa to będzie towar niezgodny z umową,
    gdyż jako mebel wolnostojący dopiero po złożeniu nabiera właściwości
    cechujących towar danego rodzaju. I poinformowałem o tym fakcie obsługę
    sklepu oraz, że będę jednak oczekiwał wszystkich mebli w całości.

    Zobaczymy, co mi odpiszą, a tymczasem chciałbym się dowiedzieć:
    - czy Waszym zdaniem mam rację? :)
    - jeśli mam rację, to jak prawidłowo zachować się, gdy przyjadą te
    meble i jednak szafa będzie "w klepkach"? Odebrać część, która jest
    ok czy wszystko? Zapłacić tylko za złożone meble, czy może za
    wszystko i potem reklamować?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2012-11-17 19:45:38
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > meble i jednak szafa będzie "w klepkach"? Odebrać część, która jest
    > ok czy wszystko? Zapłacić tylko za złożone meble, czy może za

    No najlepiej zażądaj, aby wszystko zostało dostarczone do mieszkania od razu
    w takiej postaci i konfiguracji, jak ma stać w mieszkaniu.

    Człowiek tym się różni od zwierzęcia, że potrafi myśleć. A myślący człowiek
    zdaje sobie sprawę z tego, że szafa ma gabaryty nie pozwalające dostarczyć
    jej złożonej. Czy w restauracji też wymagasz, aby kelner przeżuł za ciebie
    danie? W karcie też nikt nie zamieszcza informacji, że potrawy należy jeść
    osobicie....

  • 3. Data: 2012-11-17 20:10:11
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostarczyć jej złożonej. Czy w restauracji też wymagasz, aby kelner
    > przeżuł za ciebie danie? W karcie też nikt nie zamieszcza informacji, że

    Dzięki za opinię.

    Nikt nie mówi o wnoszeniu mebli do domu, tylko o dostarczeniu
    ich pod bramę. Szafa ma takie gabaryty, że bez żadnego problemu
    ją wniesiemy.

    Komoda jest prawie tak duża, jak szafa, a doprowadzenie jej do
    stanu używalności nie ma dodatkowo kosztować 200 zł... podobnie
    jak kanapy.

  • 4. Data: 2012-11-17 22:39:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
> [...]
    > meble i jednak szafa będzie "w klepkach"? Odebrać część, która jest
    > ok czy wszystko? Zapłacić tylko za złożone meble, czy może za

    meble wolnostojące to są takie, które samodzielnie nadają się do
    użytkowania gdzie byś je nie postawił. to znaczy mają ścianki, podłogi,
    drzwi i nie wymagają np. innego mebla, ktory robił by za boczną scianke np.

    I nie ma tym nic o tym czy będą on skręcone czy w częściach wymagających
    skręcenia.
    Albo bedzie to w opisie, ze są takie lub takie i jak przyjadą w innym
    stanie to bedziesz miał rację.
    Skoro w opisie nie było, ze jest skręcony to znaczy, ze moze byc dowolny.

    Generalnie możesz się isc bujac jesli w zadnym punkcie nikt ci nie
    obiecał mebli skręconych.
    I jeszcze jedna uwaga. Zakup mebli nie gwarantuje ci ich wniesienia do
    domu, wiec kup sobie rękawiczki bo cię mogą rece bolec o ile w ogole
    bedziesz w stanie to wtargac.

  • 5. Data: 2012-11-17 22:40:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andy Niwinski wrote:
    > No najlepiej zażądaj, aby wszystko zostało dostarczone do mieszkania od
    > razu w takiej postaci i konfiguracji, jak ma stać w mieszkaniu.

    i z poscielonym łóżkiem koniecznie.

  • 6. Data: 2012-11-17 22:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
    > Komoda jest prawie tak duża, jak szafa, a doprowadzenie jej do
    > stanu używalności nie ma dodatkowo kosztować 200 zł... podobnie
    > jak kanapy.

    nikt ci nie kaze 200 zl placic. Mozesz je sobie poskrecac sam.
    Zajmie ci to gora godzine.

  • 7. Data: 2012-11-18 00:33:32
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > stanie to bedziesz miał rację.
    > Skoro w opisie nie było, ze jest skręcony to znaczy, ze moze byc dowolny.

    Aha, to zupełnie tak samo, jak z samochodami - też nigdzie nie
    jest napisane, że muszą być poskręcane, a to że salony sprzedają
    je w takim stanie, to czysta uprzejmość z ich strony :)

    Mam nadzieję, że rozumiesz moją argumentację - w ustawie jest napisane,
    że towar musi nadawać się do celu, w jakim towar danego rodzaju jest
    zwykle używany oraz że sprzedawca powinien przedstawić wszyskie
    okoliczności odbiegające od tej normy, o których wie i które mogą mieć
    wpływ na decyzję kupującego.

    Uważam, że szafa to nie to samo, co zestaw do samodzielnego zmontowania
    szafy, tak samo jak samochód to nie to samo co zestaw złożony z karoserii,
    lakieru, silnika, itd. Moim zdaniem ustawa daje jasne wytyczne, jakie
    konsekwencje ma *nazwanie* rzeczy daną nazwą. Dlatego, przeciwnie niż
    Ty, uważam, że jeśli w opisie nie było nic o skręcaniu, to powinienem
    otrzymać szafę skręconą :)

    > I jeszcze jedna uwaga. Zakup mebli nie gwarantuje ci ich wniesienia do
    > domu, wiec kup sobie rękawiczki bo cię mogą rece bolec o ile w ogole
    > bedziesz w stanie to wtargac.

    Za uwagę dziękuję, choć napisałem wcześniej wyraźnie, że nie oczekuję
    wnoszenia, a tylko dostarczenia towaru zgodnego z umową.

  • 8. Data: 2012-11-18 00:51:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k88kvq$4do$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > meble i jednak szafa będzie "w klepkach"? Odebrać część, która jest
    > ok czy wszystko? Zapłacić tylko za złożone meble, czy może za

    Moim zdaniem masz rację. Jesli nie kupiłeś mebli do samodzielnego montarzu,
    to maja być w całości. No przecież jak zamawia sie samochód, to
    przywiezienei kontenera z kompletem elementów nie wyczerpuje zobowiązania.
    Skoro już odpisałeś, to trudno, ale ja bym im odpisał, ze szafa
    rozmontowana ma dla Ciebie mniejsża o 200 zł wartość i jakby co, to mogą
    sobie te zobowiazania skompensować we własnym zakresie.

  • 9. Data: 2012-11-18 12:44:20
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > rozmontowana ma dla Ciebie mniejsża o 200 zł wartość i jakby co, to mogą
    > sobie te zobowiazania skompensować we własnym zakresie.

    Dzięki, jeśli będzie trzeba to wykorzystam Twój tekst, bo jest bardzo
    zręczny :) a poza tym dobitnie pokazuje istotę problemu: zestaw do
    zmontowania szafy faktycznie *jest* w tym wypadku wart o 200 zł
    mniej, aniżeli szafa, którą zamówiłem.

    Ze strony sklepu, to po prostu dość żenująca próba wyciągnięcia
    od klienta dodatkowych 200 zł. Gdyby to było 20 zł, to bym pewnie
    machnął ręką, ale przesadzili i jestem zdeterminowany doprowadzić
    sprawę do końca. Napiszę, jaki był finał, nawet jeśli przegram w sądzie :)

  • 10. Data: 2012-11-18 22:00:14
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:

    > Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
    > nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja
    > o bezpłatnej dostawie.

    Duża ta szafa? Jeśli tak, to może nie dałoby się nawet wnieść przez kręty
    korytarz złożonej tej szafy? Nie raz kupowałem meble niezłożone i naturalne
    dla mnie było, że w takiej postaci dostanę (ale patrzę teraz na strony
    Ikea i Meble Agata, na obu jest informacja, że montaż mebli możliwy ale
    dodatkowo płatny).

    a.