    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
    Date: Sun, 18 Nov 2012 00:33:32 +0100

    news:k8906g$5e2$1@dont-email.me...

    > I nie ma tym nic o tym czy będą on skręcone czy w częściach wymagających
    > skręcenia.
    > Albo bedzie to w opisie, ze są takie lub takie i jak przyjadą w innym
    > stanie to bedziesz miał rację.
    > Skoro w opisie nie było, ze jest skręcony to znaczy, ze moze byc dowolny.

    Aha, to zupełnie tak samo, jak z samochodami - też nigdzie nie
    jest napisane, że muszą być poskręcane, a to że salony sprzedają
    je w takim stanie, to czysta uprzejmość z ich strony :)

    Mam nadzieję, że rozumiesz moją argumentację - w ustawie jest napisane,
    że towar musi nadawać się do celu, w jakim towar danego rodzaju jest
    zwykle używany oraz że sprzedawca powinien przedstawić wszyskie
    okoliczności odbiegające od tej normy, o których wie i które mogą mieć
    wpływ na decyzję kupującego.

    Uważam, że szafa to nie to samo, co zestaw do samodzielnego zmontowania
    szafy, tak samo jak samochód to nie to samo co zestaw złożony z karoserii,
    lakieru, silnika, itd. Moim zdaniem ustawa daje jasne wytyczne, jakie
    konsekwencje ma *nazwanie* rzeczy daną nazwą. Dlatego, przeciwnie niż
    Ty, uważam, że jeśli w opisie nie było nic o skręcaniu, to powinienem
    otrzymać szafę skręconą :)

    > I jeszcze jedna uwaga. Zakup mebli nie gwarantuje ci ich wniesienia do
    > domu, wiec kup sobie rękawiczki bo cię mogą rece bolec o ile w ogole
    > bedziesz w stanie to wtargac.

    Za uwagę dziękuję, choć napisałem wcześniej wyraźnie, że nie oczekuję
    wnoszenia, a tylko dostarczenia towaru zgodnego z umową.