  • 11. Data: 2012-11-19 08:27:30
    Temat: Re: zamowienie mebli, dodatkowy koszt zlozenia jednej szafy
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Na zamówieniu nie ma ani słowa o rozłożonej szafie (w ogóle nie ma tam
    > nic o montowaniu mebli - płatnym czy bezpłatnym), jest tylko informacja
    > o bezpłatnej dostawie.

    Skoro nic nie ma o montowaniu to nie możesz ich szarpać że nie wypełnili
    umowy. Są sklepy sprzedające w całości a są takie sprzedające w paczkach
    do samodzielnego montażu. Trzeba było się upewnić jaki to rodzaj sklepu
    przed zakupem.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 12. Data: 2012-11-19 08:41:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.11.2012 00:51, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem masz rację. Jesli nie kupiłeś mebli do samodzielnego
    > montarzu, to maja być w całości. No przecież jak zamawia sie samochód,
    > to przywiezienei kontenera z kompletem elementów nie wyczerpuje
    > zobowiązania.

    Co do zasady - macie rację. Z resztą też tak uważam - że mebel to jest
    mebel, a jeżeli mebel jest sprzedawany jako zestaw "zrób to sam" to
    powinno to być osobno zaznaczone.

    Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa i nic na to się nie
    poradzi. Tak jak z warsztatami samochodowymi - jest zasada że klient
    najpierw dostaje cenę usługi a potem usługa jest wykonywana. W przypadku
    warsztatu jednak, najpierw usługa jest na oko wyceniana, potem jest
    wykonywana, potem klient płaci niejednokrotnie wielokrotność wyceny "na
    oko". A jak się temu sprzeciwia - wychodzi na pieniacza.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-11-19 08:53:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-19 08:41, m pisze:
    > Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa i nic na to się nie
    > poradzi.

    Ale jeśli praktyka jest zła, to należy z tym walczyć, choćby nogami, nie
    kupować tam, gdzie postępują niewłaściwie, oraz informować o firmie w
    sieci, aby unikali takich miejsc z tego powodu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2012-11-19 08:56:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.11.2012 08:53, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale jeśli praktyka jest zła, to należy z tym walczyć, choćby nogami, nie
    > kupować tam, gdzie postępują niewłaściwie, oraz informować o firmie w
    > sieci, aby unikali takich miejsc z tego powodu.

    Ale to jest powszechna praktyka na rynku. Nie zagłosujesz nogami, bo
    inni robią to samo.

    Poza tym, dotyczy to tylko tych którzy dotąd nie kupowali mebli bądź
    kupowali dawno temu. Za drugim razem po prostu zdajesz sobie z tego
    sprawę i wliczasz montaż w cenę, tak jak i dowóz.

    p. m.

  • 15. Data: 2012-11-19 09:03:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-19 08:56, m pisze:

> [...]
    > kupowali dawno temu. Za drugim razem po prostu zdajesz sobie z tego
    > sprawę i wliczasz montaż w cenę, tak jak i dowóz.

    Nie - ja zamowilem meble u stolarza, wyszlo mnie taniej (choć są z
    drewna, a nie z płyt wiórowych) i składane sa na miejscu przez stolarza.
    Dodatkowo - nie chodzi mi juz o to, czy meble mają być montowane, czy
    nie, tylko o ukrywanie takiej informacji.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2012-11-19 09:07:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.11.2012 09:03, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie - ja zamowilem meble u stolarza, wyszlo mnie taniej (choć są z
    > drewna, a nie z płyt wiórowych) i składane sa na miejscu przez stolarza.

    A ja swoje skręciłem z płyt uprzednio dociętych w markecie. Stanowimy
    margines marginesu kupujących.

    > Dodatkowo - nie chodzi mi juz o to, czy meble mają być montowane, czy
    > nie, tylko o ukrywanie takiej informacji.

    Ale ta wiadomość nie jest ukryta. Ta wiadomość jest powszechnie znana.
    Domagając się tego, żeby informować o tym, jesteś traktowany jak ktoś
    kto się domaga informacji o tym że herbata może być gorąca.

    p. m.

  • 17. Data: 2012-11-19 10:46:16
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Duża ta szafa? Jeśli tak, to może nie dałoby się nawet wnieść przez kręty
    > korytarz złożonej tej szafy? Nie raz kupowałem meble niezłożone i
    > naturalne
    > dla mnie było, że w takiej postaci dostanę (ale patrzę teraz na strony
    > Ikea i Meble Agata, na obu jest informacja, że montaż mebli możliwy ale
    > dodatkowo płatny).

    Wysokość: 2,1m szerokość: 1,3m głębokość: 0,6m. Więc nic
    specjalnie dużego, na luzie przechodzi przez typowe drzwi '80
    natomiast czy np. zmieściłaby się do Seicento lub przeszła inne
    próby tego typu - nie wiem i nie bardzo mnie to interesuje ;p

    Nie jestem pieniaczem, po prostu cały czas prezentowano mi meble
    w całości i ani słowem nie wspomniano, że coś będzie w klepkach.
    W papierach nic o tym nie ma, sklep jest stacjonarny, brak odsyłaczy
    do regulaminów, itd. Aż tu pani dzwoni i mimochodem napomyka
    o szafie ("bo one zawsze tak przychodzą"), a potem przysyła mailem
    cenę 200 zł za złożenie jej do kupy.

    No sorry, ale to nie jest w porządku ... gdyby chociaż przeprosiła,
    a nie przekazywała tej informacji tonem mało uprzejmym... ;>

  • 18. Data: 2012-11-19 10:48:25
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale ta wiadomość nie jest ukryta. Ta wiadomość jest powszechnie znana.
    > Domagając się tego, żeby informować o tym, jesteś traktowany jak ktoś kto
    > się domaga informacji o tym że herbata może być gorąca.

    No to być może będę miał okazję zweryfikować, co konkretnie
    oznacza "powszechnie znana wiadomość" w przypadku, gdy 1
    mebel na 5 przyjeżdża w klepkach.

    Nie miałbym naprawdę żadnych pretensji, gdyby wcześniej
    pojawiła się jakakolwiek sugestia, że tak może być. Nie mówię
    nawet, że na piśmie, choć wówczas było by wręcz super :)

  • 19. Data: 2012-11-19 12:31:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Nov 2012, m wrote:

    > Z drugiej strony - taka jest praktyka rynkowa

    Już ktoś pisał - na ogół jednak informacja że chodzi o meble
    do samodzielnego montażu jest.

    > i nic na to się nie poradzi.

    Ale jest istotna różnica między oferowaniem wyłącznie mebli
    do samodzielnego montażu a oferowaniem mebli bez tej informacji.
    W sumie do wielu produktów nie ma zakazu oferowania zestawu
    części do złożenia, ba, w przypadku np. komputerów są chętni
    na właśnie taką wersję.
    Ale to nie to samo, co wciśnięcie klientowi który zamówił
    "komputer" stosu opakowanych elementów i instrukcji poskładania
    w załączeniu.
    "Po wetknięciu kabelka USB do złącza FireWire reklamacji nie przyjmujemy"
    (w przypadku co poniektórych mebli kiks w postaci pozamieniania
    śrub jest do zrobienia).

    > Tak jak z warsztatami samochodowymi - jest zasada że klient najpierw dostaje
    > cenę usługi a potem usługa jest wykonywana. W przypadku warsztatu jednak,
    > najpierw usługa jest na oko wyceniana,

    O ile klient godzi się na taką wersję, dodaj.

    > potem jest wykonywana, potem klient
    > płaci niejednokrotnie wielokrotność wyceny "na oko". A jak się temu
    > sprzeciwia - wychodzi na pieniacza.

    Po paru takich klientach warsztat zastrzega warunki zmiany wyceny ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-11-19 13:06:39
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Ale jest istotna różnica między oferowaniem wyłącznie mebli
    > do samodzielnego montażu a oferowaniem mebli bez tej informacji.

    Zgadzam się.

> [...]
    > "Po wetknięciu kabelka USB do złącza FireWire reklamacji nie przyjmujemy"
    > (w przypadku co poniektórych mebli kiks w postaci pozamieniania

    Oczywiście że nie to samo. Jednak, mam wrażenie - opcja "mebel oznacza
    to co Pan widzi na wystawie, tylko rozmontowane" jest powszechnie
    akceptowane, a co najmniej tolerowane.

    > O ile klient godzi się na taką wersję, dodaj.

    > Po paru takich klientach warsztat zastrzega warunki zmiany wyceny ;)

    Nie wydaje mi się. Może ewentualnie w tych warsztatach "z wyższej półki".

    p. m.