  • 1. Data: 2005-04-21 08:58:40
    Temat: zamówienia publiczne-pytanie o słusznośc odrzucenia
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    witam mam pytanie w sprawie jak w tytule.
    pyt. 1 w Specyfikacji-podano "wymagane dokumenty', w których było napisane
    "polisa ubezp. ewentualnie dokument ubezpieczeniowy, z którego wynikałby
    jasno fakt ubezpieczenia OC"
    Jako tego rodz. dokument dołączono do oferty aktualny wypis
    przynależności do Izby Inżynierów.....na którym jasno napisane jest , że
    członek izby na opłacone OC.
    czy taki dokument nie jest wystarczjący?

    pyt. 2, w wymaganych dokumentach w specyfikacji jak również w formularzu
    ofertowym nic nie było na temat konieczności dołączenia kosztorysu
    inwetsorkiego, choć takowy był załączony do specyfikacji, jako podstawa
    wyceny robót. kryterium oceny miała byc cena!!!!
    czy można wobec tego odrzucić ofertę , argumentując to w ten sposób, ze w
    pozycjach np. 50-55 kosztorysu podane były inne jednostki miary niz w
    załaczonym, skoro kosztorys nie był wymaganym dokumentem?????
    czy jest szanasa na uwzględnienie protestu???????
    dziękuję za pilne odpowiedzi ewap

  • 2. Data: 2005-04-21 09:35:08
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Ewa P wrote:

> [...]
    > członek izby na opłacone OC.
    > czy taki dokument nie jest wystarczjący?

    Co prawda wynika z tego fakt ubezpieczenia ale czy to jest polisa albo
    dokument ubezpieczeniowy? wg mnie nie, czyli niezgodność ze
    specyfikacją, a swoja drogą skoro jest się ubezpieczonym to polisa
    powinna jednak gdzieś być.

> [...]
    > załaczonym, skoro kosztorys nie był wymaganym dokumentem?????
    > czy jest szanasa na uwzględnienie protestu???????

    Skoro nie był wymagany nie powinno się brać tego dokumentu pod uwagę.
    W tej kwestii protest byłby słuszny ale co do pyt. 1 raczej nie.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 3. Data: 2005-04-21 10:36:05
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    dzięki za odpowiedź, ale jeżeli w umowie ubezpieczenia grupowego- bo takie
    właśnie to jest ubezpieczenie jest napisanekonkretnie w ust. 2

    § 6

    (Dokumenty ubezpieczenia)

    1. Potwierdzeniem zawarcia generalnej umowy ubezpieczenia bedzie polisa

    ubezpieczeniowa wystawiony przez Allianz na rzecz Izby.

    2. Informacja o posiadaniu przez ubezpieczonego wymaganego ubezpieczenia
    zostanie

    zawarta w zaswiadczeniu wydawanym przez wlasciwa okregowa izbe inzynierów

    budownictwa. Wzór zaswiadczenia stanowi zalacznik nr 2 do umowy. (

    i właśnei takie zaświadczenie było dołączone!!!!!! dla mnie - jest to
    niesłuszne odrzucenie!!!!! bo zgodnie z umową jest ono dokumentem
    ubezpieczenia!!

    co Pan na to w tym świetle?????

    podrawiam i z góry dziękuję ewap

  • 4. Data: 2005-04-21 11:24:20
    Od: "prawo" <w...@p...onet.pl>

    wg.mnie
    odrzucenie również w pkt.1 jest nie słuszne
    gdyż zgodnie z rozporządzniem dotyczącym dokmentów jakie może wymagąć
    Zamaiwiający wynika że:
    żadać można polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest
    ubezpieczony od OC w zkresie porowadzonej dział. gosp.

    z Pani informacji wynika że wymagny inny dokument potwierzający fakt
    ubezpieczenia jest zawarty w ofercie - uważam to za wystarczające

    Ustawodawca przewidział właśnie taką sytuację nie zamykając kataolgu
    dokumentów tylko do polisy umożliwił dołączenie innego dokumentu - i taki
    Pani zrobiła

    należy z nimi walczyć

    powodzenia

  • 5. Data: 2005-04-22 06:02:42
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Ewa P wrote:

> [...]
    >

    > i właśnei takie zaświadczenie było dołączone!!!!!! dla mnie - jest to
    > niesłuszne odrzucenie!!!!! bo zgodnie z umową jest ono dokumentem

    W tym świetle to protest będzie jak najbardziej uzasadniony.

    Tutaj nie musimy być na per pan :)

    I rada na przyszłość - odpowiedź pod cytatami.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2005-05-06 13:46:18
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "prawo" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ustawodawca przewidział właśnie taką sytuację nie zamykając kataolgu
    > dokumentów tylko do polisy umożliwił dołączenie innego dokumentu - i taki
    > Pani zrobiła

    To nie do końca tak.
    Dokument ubezpieczenia powinien być wystawiony przez ubezpieczyciela lub
    umocowaną przez niego do tego osobę. Można przyjąć, że Izba była do tego
    umocowana. Ale wtedy do tegoż zaświadczenia należałoby dołączyć to
    umocowanie.
    Pamiętajmy o tym, że zamawiający nie zna umowy ubezpieczenia pomiędzy izbą a
    allianz i nie może kierować się jej zapisami!!

    Przyjęcie innego rozwiązanie prowadzioby nasz szybko do wniosku, że
    "dokument ubezpieczeniowy" poświadczony przez kogokolwiek i w dowolnej
    formie musiałby być uznany!!

    --
    Pozdrowienia
    Brodek